› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER › Park position
- Dette emne har 84 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 1839 times
-
ForfatterIndlæg
-
20. oktober 2009 kl. 17:49 #24884
mikkellund- Giant
Hmm kender siden, men er lidt utry ved at der står ETX på og ikke LX200! Gad vide om de er kan dele software.
20. oktober 2009 kl. 17:50 #24885
mstauningDeltager- Black Hole
Nemlig de versioner der er i Mejers link er til håndkontrolen til ETX og LXD.
20. oktober 2009 kl. 18:19 #24889
mejerDeltager- Super Nova
Det er et link, jeg har fået fra det amerikanske forum, hvor der påståes at Meade lx200 firmware er på denne side.
Har dog ikke selv læst tingene igennem, så det er godt der er nogen der er vågne.Så må vi jo bare vente og se hvad astro finder ud af.
Mejer
20. oktober 2009 kl. 19:16 #24895
mikkellund- Giant
Uha, sådan arbejder jeg ikke. Jeg læser først manualen når det er gået galt. Så jeg prøve at ligge en rom fil i montering, så må vi se.
20. oktober 2009 kl. 21:26 #24910
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Mejer wrote: Jeg har fundet et link til flere versioner.
Ved ikke om det er Meades originale. Astro hævder at version 4.2g er den nyeste, men her er versioner af højere tal.http://www.weasner.com/etx/autostar/as_archive/downloads.html
Mejer, vær forsiktig med de som har høiere tal og sjek at den passer til din chip. På LXD-kontrollen er der to forskjellige chip, hvorav 4.2g-softwaren er den nyeste til den gamle chipen, mens de høiere er til den nye chipen. Måske er der samme historie med din LX200?
PS. Men jeg tror det er havenisser der snur din park position 180 grader hver natt når du sover.
Bjørn T. Jønsson 2009-10-20 21:28:53 Mvh,
Bjørn20. oktober 2009 kl. 23:31 #24917
mikkellund- Giant
Nå så fik vi teste andre versioner. Jeg tror ikke meade vinder nogle priser for autostar, det er da noget skrammel. Det lykkedes at lægge 4.1 i. Den ville den ikke være med til, så den kom ikke længdere end boot mode. For at ligge nyt software i når men er i boot mode skal man trykke tre gang på 9 lige efter genstart. Vi lagde 4.2 i igen og den “virker” som den gjorde før. Vi må prøve at finde en version der dur.
21. oktober 2009 kl. 06:43 #24918
Så kan jeg kun sige en ting Bjørn.
De havenisser skal dø.Brugte en hel aften i går uden at komme en løsning tættere. Men tingene virker fantastisk hvis man alligner og herefter laver en full calibration med MaxPoint. Det tager bare 45 minutter hver gang, og det vil jeg gerne have bragt ned, så opstart tager ca 10 minutter.
Mejer
21. oktober 2009 kl. 07:13 #24919
tommyfDeltager- Neutron star
Koster lidt strøm, men eventuelt kan du jo lade den stå tænt, mounten og styre PC’en.
I hvertfald indtil du finder en løsning.21. oktober 2009 kl. 12:26 #24930
Det er selvfølgelig en måde at løse problemet på. Men også ret dyrt i længden. Så ikke en holdbar løsning.
Mejer21. oktober 2009 kl. 15:01 #24939
Du behøver ikke have go på PC’en… Bare lige..
21. oktober 2009 kl. 17:26 #24946
Bare lige hvad MS???
Ned i Brugsen og hente en SixPack.
Nej, du mener jeg kan slukke for computeren, så det kun er teleskopet der er strøm på. Er det sådan?
Mejer
22. oktober 2009 kl. 09:58 #25013
Sorry, kan se at resten ikke kom med:Bare lige stoppe tracking på teleskopet, og lade det stå. Burde ikke bruge vildt meget strøm. En LX’er bruger maks 2amp ved slew, så når motorere ikke kører må det ski ikke være meget den forbruger.22. oktober 2009 kl. 14:22 #25025
Ja, og bruger man eks EQmod kan den huske align stjerner og det hele til næste opstart, vist også uanset om EQ6 erne har været slukket…Mener at have læst det..
22. oktober 2009 kl. 17:49 #25040
Jeg har jo én strømforsyning til at trække mange forskellige ting incl. kikkerten. Så der vil være lidt tomgangsstrøm forbrug på transformeren, hvis det kun er kikkerten der er tændt.
Men jeg godtager ikke den der, med at have strøm på kikkerten konstant. Hvis det var meningen, så var der ingen grund til at have en “Park” funktion. Og Park funktionen burde give det samme som at stoppe tracking, dog med strømmen slået fra.
Mejer
22. oktober 2009 kl. 18:11 #25044
Også kun en nødløsning, selvfølgelig skal din Park funke, jeg parker altid her på altanen og den kommer fint frem og spørger om den skal starte fra Park, eller forfra, men det er en eq6.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Park position' er lukket for nye svar.