Oriontågen 7 januar 2018

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Oriontågen 7 januar 2018

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af claus. This post has been viewed 503 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

claus
    Deltager
      • Main Sequence

Data: 10 tommer selvbygget Newton kikkert f5, med modificeret Canon EOS 1100D ”stack” af 11 optagelser a 3 min, altså ca. 30 min. ved 800 ISO.

Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.

munkholm
      Deltager
        • Neutron star

Der er nu noget ved det man selv har lavet, så tillykke med billedet og selvfølgelig din Newton. Ser der er et par reflekser ved running man, kan det være noget i tubus der reflektere?

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

claus
        Deltager
          • Main Sequence

Det er ikke reflekser i tubus, men dug indvendigt i min komakorrektor, går jeg da ud fra, desværre, den er nu taget ind og tørret ud. Lidt en skam, men jeg kunne ikke gøre noget på selve aftenen.

Mvh C.Abel.

Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Oriontågen 7 januar 2018' er lukket for nye svar.