› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › Orø Vinter Star Party
- Dette emne har 21 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 7 måneder siden af clauskaf. This post has been viewed 1588 times
-
ForfatterIndlæg
-
18. juli 2012 kl. 21:01 #85403
lindhardDeltager- Super Nova
På baggrund af drømmerierne i en anden tråd har jeg mailet lidt med Orø camping og kan oplyse følgende:
En weekend – dvs fre-lør-søn – vil koste 6.000 kr pr. overnatning eller 12.000 kr for hele pladsen, og der er alt med i prisen, hytter, faciliteter og strøm, samt adgang til køkkenfaciliteter. (Der er også en kro på Orø, hvis maden ønskes leveret udefra).Pladsen har 9 hytter med plads til 4 personer i hver hytte, så de første 36 får altså tag over hovedet. (Kan udvides til 5 pr. hytte hvis vi er nære venner…)Der findes i hver hytte senge, borde, stole, køleskab samt tekøkken med diverse service til 5 personer. Der er el-varme. Der er madrasser – dyner og hovedpuder i alle hytterne. Vi skal selv medbringe linned – viskestykker – håndklæder.Der kan naturligvis stilles campingvogne og telte op, og pladsen kan bruges til kikkerter.36 deltagere skal altså betale ca 350 kr + mad + det løse. Ved 50 deltagere er det så ca 250 kr mv.Udover dette skal vi selv rengøre – kan dog tilkøbes for 2500,- vi skal acceptere de fastliggere, der vil benytte pladsen i perioden, hvilket dog nok er meget begrænset. (De kan få en guided tur rundt på nattehimmelen.)Skal vi arbejde videre med det? så skal det nok være med bistand fra folk der er tættere på Orø end her i Esbjerg. Er der måske en aktiv forening i området?
Lindhard 2012-07-18 21:02:28
mvh
Lars18. juli 2012 kl. 21:58 #85408
paul- Nova
Måske et nyt starparty skal starte i det små og vokse sig større hvis det bliver en succes…ved ikke hvordan de andre etablerede starparty´s startede i sin tid?
Jeg glæder mig under alle omstændigheder til at få lidt tilbagemeldinger fra de første der får testet campingpladsen på Orø.
18. juli 2012 kl. 23:37 #85414
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Hvad nu hvis man starter i det små…
Hvad koster det for 1 hytte og 2 hytter osv.Det er jo ikke sikkert, at man kan få 30-40 deltagere ved første arrangement.
Vil jeg tro?!19. juli 2012 kl. 00:13 #85416
2masDeltager- Nova
Jeg synes det lyder som et rigtigt godt initiativ. Jeg er helt klart frisk på at deltage, hvis arrangementet bliver til noget.
Jeg går udfra at lys og lign kan slukkes i området omkring pladsen 😉
19. juli 2012 kl. 01:12 #85417
Lars Malmgren wrote: Hvad nu hvis man starter i det små…
Hvad koster det for 1 hytte og 2 hytter osv.Det er jo ikke sikkert, at man kan få 30-40 deltagere ved første arrangement.
Vil jeg tro?!Det er naturlivis muligt at leje sig ind på almindelig vis, hvis det ikke skal være så stort.Priserne kan ses på hjemmesiden http://www.oroecamping.dk/
mvh
Lars19. juli 2012 kl. 02:27 #85418
nick- Main Sequence
Paul wrote: Måske et nyt starparty skal starte i det små og vokse sig større hvis det bliver en succes…ved ikke hvordan de andre etablerede starparty´s startede i sin tid?
Jeg glæder mig under alle omstændigheder til at få lidt tilbagemeldinger fra de første der får testet campingpladsen på Orø.
Jeg satser på at tage til Orø her i weekenden/næste uge hvis vejret arter sig vel, det bliver dog uden teleskop da jeg ikke har kørekort. Men jeg snupper da gerne et par widefield og poster på siden, hvis det kan hjælpe lidt?
19. juli 2012 kl. 23:40 #85426
paul- Nova
Hej NDAC!
Til bedømmelse af lysforurening kunne et Widefield af de fire verdenshjørner, eller endnu bedre et 360 graders panorama billede når det er mørkest med samme eksponeringstider hele vejen rundt være interessant.
Hvis du pønser på sådanne billeder skal du selvfølgelig nok så meget fri af bygninger og bevoksning som muligt, måske bedst hvis du tager gummistøvler på at går lidt ud i det lave vand med en brakvands3fod 🙂
20. juli 2012 kl. 06:12 #85427
palle.b.Deltager- Nova
? Orø
jeg har boet i en af kyndbyværkets “tjeneste boliger” i mange år og jeg ved at man her den holdning at der skal være LYS på et kraftværk.
så ingen er i tvivl om at her er der et EL værk.
Det er øst for Orø, Så er der holbæk by lige syd for …
Bliver der mørkt på orø. – Jeg har aldrig været der skal jeg indrømme.
20. juli 2012 kl. 06:40 #85428
paul- Nova
Hej Palle!
Ja man skal ikke komme til Orø hvis det er et krav at der er mørkt hele vejen rundt, men hvis man kan nøjes med mindre har Orø så meget andet at byde på.
Mere præcist befinder Kyndbyværket sig Øst for Nordspidsen af Orø, men det formår trods deres holdning dog ikke at spolere horisonten hele vejen rundt på Orø da det er et enkelt kraftværk og ikke en storby.
4. august 2012 kl. 21:36 #86031
mstauningDeltager- Black Hole
Selve Orø er rimelig mørk, men den er som sagt godt omgivet af lys…
6. august 2012 kl. 14:53 #86120
spatzekDeltager- Super Giant
Den største bekymring jeg har til Orø vil være Holbæk i syd-syd-vest. Det er en pæn stor provinsby, der f.eks. fra Brorfelde lyser godt op.
Desværre ligger den jo i en sydlig retning. Kyndbyværket er oplyst, selvom DONG burde vise fornuft og slukke for lyset. Men den ligger i forvejen mod øst i forhold til øen og der kigger man mod København, så lidt pyt med det.
Jeg har selv sommerhus længere nordpå ved Isefjorden, hvor jeg helt i tråd med geografien har placeret Jægerspris, Frederikssund og København i øst og nordøstlig retning. Jeg kan hverken se Kyndbyværket eller Holbæk (ca 20 kilometer væk) lyse op. Så min stjernehimmel er groft sagt delt op i to dele, hvoraf den vestlige halvdel er ganske fremragende. Men som sagt vil Holbæk være en større astronomisk forhindring end selve trækfærgen.27. juli 2017 kl. 17:29 #162444
Jeg faldt lige over denne gamle tråd, da jeg søgte efter noget på forum.
Var der nogensinde nogen, der kom op og teste forholdene?
mvh
Lars27. juli 2017 kl. 19:08 #162450
astrojensenDeltager- Neutron star
Jeg troede, det var en helt ny tråd! Jeg lagde slet ikke mærke til de gamle datoer!
Men ellers udmærket initiativ. Jeg vil som Lars spørge, om der nogensinde var nogen, der fik testet forholdene?
Thomas, Bornholm
27. juli 2017 kl. 19:18 #162452
spatzekDeltager- Super Giant
Godt fundet, kunne slet ikke huske tråden. Har ikke hørt om nogen, men da KAF i dag via Brorfelde kan gøre det samme, er ideen historisk.
27. juli 2017 kl. 19:48 #162453
Spatzek wrote: Godt fundet, kunne slet ikke huske tråden. Har ikke hørt om nogen, men da KAF i dag via Brorfelde kan gøre det samme, er ideen historisk.
Spændende. Har KAF planlagt sådan et party?
mvh
Lars -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Orø Vinter Star Party' er lukket for nye svar.