Opstilling / Allignment af EQ6

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Opstilling / Allignment af EQ6

• Dette emne har 21 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af k_holst. This post has been viewed 393 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

nive
    Deltager
      • Super Nova

Hej Jørgen

Er det en opskrift vi andre må få hvordan du laver sådan et kort i cartes du ceil .

k_holst
      Deltager
        • Nova

Hej Stefan.

Når du starter monteringen op og har intastet sted, dato, tid mm. spørger den: “Begin alignment” her trykker du 2 for nej. Herefter skriver den “Polaris HA et eller andet”, på næste line står et klokkeslæt der fortæller dig hvilken retning den lille ring skal stå (Den lille ring er “viseren” du skal stille på klokkeslættet). Som et lille tjek kan du kontrollere om tegningerne af Casiopeia og Karlsvognen har samme orientering som på himlen.

steffan
          • Giant

Hej Alle,

Jeg har lavet en standard for opstilling og allignment af en EQ6 Pro – den kan ses som en pdf under mit galleri.

Edit: Jeg kan åbenbart ikke vise en pdf i mit galleri, her er istedet et link;

Vedrørende stjernekort se da følgende link som astrojensen har oplyst i en anden tråd;

Link til tråden, hvor der oplyses om flere alternativer;

Mvh Steffan

Steffan2009-02-17 13:00:07

joergen.k
          Deltager
            • Nova

hej

Steffan:jeg tror ikke man kan sende filen med alle navene det jeg har vist er kun et brudstykke

niels vest:det er ganske let højre klik inde i cartes du ceil og tilføj ettiket der kan man skifte farve og ændre størrelsen på teksten og efter et par timer kan man gemme filen og altid hente den frem,så den passer efter årstiden

nive
            Deltager
              • Super Nova

Hej Jørgen

Tak for det . Det er jo let når man ved det Approve

steffan
                • Giant

k_holst wrote: Hej Stefan.

Når du starter monteringen op og har intastet sted, dato, tid mm. spørger den: “Begin alignment” her trykker du 2 for nej. Herefter skriver den “Polaris HA et eller andet”, på næste line står et klokkeslæt der fortæller dig hvilken retning den lille ring skal stå (Den lille ring er “viseren” du skal stille på klokkeslættet). Som et lille tjek kan du kontrollere om tegningerne af Casiopeia og Karlsvognen har samme orientering som på himlen.

Hej kim,

De oplysninger får jeg ikke.

Jeg kører med software version 3.10, det har muligvis noget med det at gøre?

-Måske kan jeg finde de aktuelle oplysninger andetssteds i kontrollen, det må jeg lige undersøge.

Mvh Steffan

k_holst
                Deltager
                  • Nova

Din software er ikke den nyeste! Det kan være funktionen ikke ligger i din version.

Her: http://www.skywatchertelescope.net/swtsupport/Firmwares/Updating%20the%20SynScan%20Firmware.pdf er en beskrivelse af opdatering af softwaren og link til den nyeste version 3.24
                Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'Opstilling / Allignment af EQ6' er lukket for nye svar.