› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Opplasting av bilder
Tagget: Opplasting av bilder
- Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af biberadm. This post has been viewed 464 times
-
ForfatterIndlæg
-
19. januar 2018 kl. 11:08 #315850
Ola SkarpenDeltager- Super Giant
Jeg synes det bør gjøres noe med kvaliteten på bilder som bli laster opp for visning i forumet.
Jeg vet ikke hva som skjer, men noe skjer med bildene som gjør at jeg ikke har lyst til og vise frem bilder her lenger.
Hvorfor blir bildene nedskalert?
Er det noe jeg gjør feil, eller er det også andre her som har sett/erfart det samme?
Ola
19. januar 2018 kl. 11:43 #315853
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Ola
Netop billedvisning er en af de ting, som bliver ændret i den nye version af programmet. Som det er nu er den maksimale bredde på billeder 800 pixels. Årsagen til dette er, at billederne så holdes indenfor tekstområdet. I den nye version vil billeder kunne vises i originalformatet i et nyt vindue.
Når jeg vil vise billeder, så uploader jeg dem til forum og indsætter nogle gange et link til den originale version på hjemmesiden.
mvh
TorbenPS! I øvrigt var der også en begrænsning af billedstørrelsen på det gamle forum, men her kunne man så indsætte et billede via link, og så ville det bliver vist i fuld størrelse.
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
19. januar 2018 kl. 12:00 #315856
Ola SkarpenDeltager- Super Giant
Ok.
Takk for info.
Det kan kanskje være lurt og skalere ned til 800 pixel før man laster opp.
Ola
19. januar 2018 kl. 13:38 #315859
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Ola
Ja, jeg skalerer mine billeder ned til 800 pix i bredden inden jeg uploader dem.
Du kan se forskellen på indlægget med billederne af spejlet.http://forum.local/forums/topic/tube2-nyt-projekt/page/2/
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
19. januar 2018 kl. 17:22 #315866
biberadmAdmin- Main Sequence
Hej Ola:
Jeg kan se, at du tidligere har vist ret store billeder vha links til skarpen.biz. Det kan du stadig.
På det gamle astro-forum var der mig bekendt en pixel-begrænsning på upload-billeder, der vistnok var mindre generøs end den nuværende. Men jeg kan se, at begrænsningen på filstørrelsen vist var noget større. Dvs. at man måske har kunnet vise billeder, som var mindre hårdt komprimeret. Vi arbejder som Torben skriver lige nu på at forbedre mulighederne for billedupload, så det bliver bedre end det oprindelige. Men det bliver p.t. nok ikke muligt at hoste meget store filer på vores egen server. De vil fortsat bedst kunne hostes fra diverse billedservere eller fra jeres egne maskiner.
Vi kommer sandsynligvis til at lave en upload-grænse på 1200 x 1200 px og med en meget høj jpeg-kvalitet, så det ikke kommer til at forringe det normale billede. Det handler både om plads og om performance på side-indlæsningen.
Men det er noget, vi kommer til at revurdere løbende.
PS: Det er sandsynligt, at den nuværende billedhåndtering i en nedskalering af et billede på fx 3000 x 3000 px komprimerer billedet for hårdt, så det mister den kvalitet, som I har arbejdet på at lægge i billedet. Det skal vi nok få styr på, men det er ikke sandsynligt, at man fx vil kunne uploade et 3000 x 3000 px billede uden at det bliver nedskaleret i den nærmeste fremtid. Så selv når vi får forbedret det, vil det være klogt at følge Torbens råd med at lave nedskaleringen selv på forhånd. Det gør PhotoShop nemlig bedre end de online-billede-programmer, som jeg er stødt på hidtil.
Dette er min nye signatur. xx
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Opplasting av bilder' er lukket for nye svar.