Ophængsplads for udstyr på EQ6 moount

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Ophængsplads for udstyr på EQ6 moount

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 10 måneder siden af palle. This post has been viewed 713 timesb. This post has been viewed 713 times. This post has been viewed 713 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

helgeras
    Deltager
      • Giant

Jeg fandt sådan en her til salg i USA: http://www.scopestuff.com/ss_cmp2.htm og bestilte den. Planen var at sætte den på og så vha Velcro placere udstyr på den.

Desværre blev pakken fra USA væk på vej til mig, og efter at have returneret pengene til mig vil de ikke længere sende til Danmark (forståeligt nok).

Det betyder desværre at jeg ikke kan få fat på den.

Er der nogen der kender noget andet man kunne bruge som monterings punkt på en EQ6 mount (vha. Velcro)?

Hvis ikke, er der nogen forslag til hvordan jeg kunne lave sådan en selv? Jeg har 10 tommelfingre, så det skal helst være simpelt 🙂

Mvh. Helge

edbbob
      Deltager
        • Super Nova

Hej Helge

Ja, der er nok nogen der burde have hugget en hånd af, eller to…

“Spøg” til side. Jeg bruger noget dobbelt klæbende Velcro tape, som jeg sætter direkte på benene af monteringen, og så har jeg hægtet strømforsyninger, usb-hubs osv direkte på. Kan du ikke gøre noget tilsvarende? Jeg kan godt se at pladen ser smart nok ud, men der kan hænges et helt redskabsskur på et stativ.

Vh

Morten

Her er et billede fra den gang der var “orden” i sagerne. I dag hænger der lidt flere dimser på…

chris_h
        Deltager
          • Super Nova

Velcro tape fungerer meget bra ja. Synd med pakken!

helgeras
          Deltager
            • Giant

Jeg havde ikke tænkt på kun at bruge Velcro, det vil jeg da gøre!

Det var mest synd for Scopestuff. Jeg havde bestilt diverse ting for $200 og så blev pakken væk. De returnerede pengene til mig helt uden diskussion, men måtte så tage tabet. Ikke spor mærkeligt at de ikke havde lyst til at prøve at sende til mig igen… Desværre.

Mvh. Helge

edbbob
            Deltager
              • Super Nova

Hej Helge

Det Velcro jeg bruger, kan man købe i metermål, hos diverse hobby foretninger. Jeg sætter den “bløde” side på benene, og den “hårde” på f.eks. strømforsyningen. Rens fladerne med sprit inden du klæber tapen på.

Et sidste cowboytrick er at lade tapen klistre ordentligt fast, inden man bruger den. I starten vil den gerne slippe lidt, men efter et par dage sidder den rigtigt godt fast.

Vh

Morten

palle.b.
              Deltager
                • Nova

Jeg bruger noget tilsvarende, et stykke plastplade som er monteret med strips på stativbenet.

og Velco strimler til at holde div. dimser.

ikke kønt men det virker.

Virker også på NEQ5 Palle B.2013-05-05 11:54:15

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Ophængsplads for udstyr på EQ6 moount' er lukket for nye svar.