Opgradering af SW80 ed

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Opgradering af SW80 ed

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af martin. This post has been viewed 51 timeskruse. This post has been viewed 51 times
Viser 4 indlĂŠg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

martin.kruse
      • Main Sequence

Hej

Jeg overvejer at opgradere mit SW80ED – isĂŠr er jeg interesseret i en bedre focuser til mit Canon 6D kamera.

jeg har set pĂ„ “TS Photoline 107mm f/6.5 Super-Apo – 3″ CNC dual speed focuser / modular carbon tube” og et “Explore Scientific 127mm ED triplet apo carbon”. Er det gode bud, eller skal jeg bare fĂ„ en bedre focuser til mit SW80ED? I givet fald, hvad skulle man sĂ„ vĂŠlge som focuser?

Har lÊst bÄde godt og skidt om Carbon. Hvad synes i?

mvh

Martin

edbbob
      Deltager
        • Super Nova

Jeg har en 80mm Carbon ED, og jeg har kun positive erfaringer med den. Der kan mÄske vÊre noget med, hvor hurtigt den kÞler ned, men med en 80mm gÄr det hurtigt. 10-20 minutter, sÄ er den klar, og derefter flytter fokus sig utroligt lidt i lÞbet af en nat.

Vh

Morten EDBBOB2014-11-30 23:32:35

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Er din evt opgradering fokuseren eller refraktoren eller begge? Er det kun fokuseren pĂ„ din 80’er sĂ„ skal den her nok holde til dit Canon:

Er det derimod en stÞrre refraktor, sÄ er den TS du nÊvner en virkelig god en af slagsen til astrofoto, men nok i overkanten, hvis det mest kun er til visuel brug. Her vil jeg i stedet gÄ efter mere Äbning til prisen. Men er det astrofoto, sÄ ser den super ud til det brug.
          Og Carbon er okay. Ser cool ud, men ogsÄ mere sÄrbar overfor slag og ridser. Der er delte erfaringer mht Carbon, men generelt knap sÄ gode i store refraktorer selvom det hjÊlper pÄ vÊgten.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

martin.kruse
            • Main Sequence

Min primÊre anvendelse er astrofoto, men vil ogsÄ gerne kunne bruge skopet til visuel observation.

Det er fokuser, jeg gerne vil opgradere, men da jeg sÄ omkostninger til en god fokuser og tilpasning lÞb det ret meget op, sÄ jeg tÊnkte pÄ et nyt samlet system.

Martin

Viser 4 indlĂŠg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Opgradering af SW80 ed' er lukket for nye svar.