opdeling af astrofoto i emner

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG opdeling af astrofoto i emner

• Dette emne har 25 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 10 måneder siden af slindemann. This post has been viewed 368 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter

slindemann
      • Asteroid

las er kommet med et forslag om at opdele astrofoto i flere for bl.a. at kunne give plads til mindre aktive emner som planeter og sub-lunare emner.

Der er altid en fare for at ting så drukner i en træstrukture og man kommer til at poste forkerte steder. Men da jeg også godt kan se at man måske har en smallere interesse for bestemte emner, syntes jeg en afstemning er på plads.
      Så resten af denne månede er der åbne for diskussion og afstemning.

Vh,

Steffen

slindemann2011-03-19 10:22:07

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Mangler en valg mulighed mere i gruppe opd.
        så der ikke bliver for mange undergrupper Alá

Deep Sky alt dso
        Planeter alle planeter, inc måne osv

las
        Deltager
          • Nova

Jeg er med TommyF der!

nive
          Deltager
            • Super Nova

Har stemt på Måne – planeter – Dso Smile

leif.hugo
            Deltager
              • Nova

Hvad mener i med “sub-lunare emner”?? – synes ikke at jeg har hørt den terminologi før

las
              Deltager
                • Nova

Hej Leif

Jeg har ikke hørt det før heller, men regner med at der henvises til fænomener i vores solsytem som nordlys, stjerneskud, kometer og lign.

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Hvad sker med de eksisterende beskeder i “sub-lunare” tråder – skal de flyttes til en evt. undergruppe, eller forblive der de er nu?
                  Hvis de skal flyttes til undergruppen, hvem skal gøre det? (Det er 92 sider at browse igennem …)
                  Bjørn T. Jønsson2011-03-20 02:19:53

Mvh,
                  Bjørn

slindemann
                    • Asteroid

jeg vil ikke til at begynde at flytte rundt med allerede oprettede emner. Det er mere ment som en service til at ikke så aktive emner drukner i dso 🙂
                    Og rigtigt sub-lunare emner er et hjemmestrikket ord med henvisning til ting som sker inden for jordens atmosfære (http://da.wikipedia.org/wiki/Jordens_atmosf%C3%A6re) og det er måske et bedre navn at bruge.

Hav en dejlig søndag,

Steffen

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

Hvis ikke de allerede oprettede emner bliver flyttet til nyt sted så må man søge flere steder i fremtiden. Det høres rodede ud. Da er det bedre at have det samlet, slik det er nu.

Mvh,
                      Bjørn

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Der er noget galt med afstemningssystemet. Jeg har stemt, men jeg er nu logget ind fra en anden computer, og jeg har nu mulighed for at stemme igen!!! jeg har naturligvis ikke tænkt mig at gøre det, men det ødelægger jo sådan en afstemning hvis man kan stemme flere gange.

las
                        Deltager
                          • Nova

Ja det lyder da ikke godt!

Jeg oplever det dog ikke når det er computere på samme netværk.

Kan admin se hvem der har stemt og hvordan? Så kunne man jo bare udelukke dobbelte stemmer, det er jo ikke så mange der skal gåes igennem.

Men det er ikke sikkert det kan lade sig gøre.

Men ellers må man da håbe det er ærlige folk der er på forum.

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

Jeg er faktisk på samme netværk, ejendommens, men dog et andet IP nummer.

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Cookies er gemt på ens PC og ikke på severentror jeg, i så fald er det nok derfor man kan stemme flere gange..

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Hvis det er cookies er det jo alt for nemt at snyde. Afsteminger burde være koblet til brugernavnet.

las
                                Deltager
                                  • Nova

Men man skal da stadig være logget ind for at stemme, så burde man da kunne se hvem der har stemt og om der er blevet stemt mere end en gang af nogle!

Det er bare ærgeligt hvis en simpel afstemning skal udføres top proffesionelt for at udelukke snyd, men sådan er det vel efterhånden…

Og ja systemet burde nok laves om så det er brugernavnet der afgør hvor mange gange der kan stemmes. Jeg håber ikke der er nogle, på nogen af siderne, der har snydt!
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
                                • Emnet 'opdeling af astrofoto i emner' er lukket for nye svar.