Opdatering af Synscan-software.

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Opdatering af Synscan-software.

Viser 13 indlĂŠg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Anonym
      • Super Nova

Hej

Jeg ville opdaterer min Synscan til version 4.38.09. Men jeg har brug for et ekstra kabel kan jeg se. De har givet mig et kabel med, som jeg synes ligner noget der er lidt forĂŠldet. De kalder det for RJ-12 to D-sub 9 kabel. Problemet er at jeg mangler en adapter af en slags. Var desuden lige nede i Power og Elgiganten, men de vidste ikke noget desvĂŠre. Hvilken lĂžsninger bruger i ? Bruger laptop og har Synscan version 4. Her er et billed af stikket

Venlig hilsen Jan =))

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Nu har jeg ikke en Synscan, men det ligner da et RS232 til RJ12 kabel, altsĂ„ det man bruger, nĂ„r man fx vil opdatere firmware til HC’en (Hand-Controller) eller styre mounten fra PC’en. Som dette:

http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p4063_RS-232-cable-for-Skywatcher-SkyScan-and-SynScan-controllers—2m-length.html

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Jeps, det er vist det rigtige kabel.

HĂ„ndkontrollen skal opdateres via en seriel port pĂ„ PC’en.

mvh
          Jens

olna
          Deltager
            • Planet

regner med at du ikke har det 9-bens stik pÄ en nyere bÊrbar, sÄ du skal vel ha et kabel der hedder rj12 til usb? eller en omformer der hedder d-sub 9 til usb?

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Du skal havde fat i et USB til RS232-RJ12 kabel/stik, de kan evt. kÞbet hos Lyra eller pÄ Ebay

Jannick Petersson
              Deltager
                • Main Sequence

FÄs ogsÄ i THansen LINK

Anonym
                  • Super Nova

Tusind tak for hjÊlpen allesammen. I fandt lige den adapter jeg tÊnkte pÄ, men som jeg ikke kunne finde selv. Det var en dejlig hjÊlp.

Venlig hilsen Jan og Clear Skies

landbo
                  Deltager
                    • Nova

Ja, du skal bruge en gansle alm. USB til seriel converter. VÊlg en hvor USB og ikke det 9 polede RS232 stik ikke er bygger sammen da det kan skabe problemer med de fylder for meget rent fysisk. JÊvnfÞr Google kan den fÄs for lige under en hund incl. forsendelse HER.

Anonym
                      • Super Nova

Hejsa

Det med opdateringen af min Synscan hÄndkontrol var Äbenbart ikke helt sÄ ligetil. Ihvertfald ikke i mit tilfÊlde.

Jeg kÞbte en USB til seriel RS232 adapter hos AV-kables ude pÄ nettet til omkring de 80 kr. Det viste sig, nÄr alt var koblet sammen, at min opdateringen af Synscan hÄndkontrollen stoppede hver eneste gang omkring de 2 % .

Jeg hentede de sidste nye drivers til windows 10 64 bit men med uden held. Genstartede systemet et utal af gange. PrĂžvede med et 32 bit OS. Men lige meget hjalp det.

Begyndte sĂ„ at sĂžge oplysninger ude pĂ„ nettet. Og fandt en ” trĂ„d ” pĂ„ et engelsk astro forum, hvor andre Ă„benbart havde oplevet de samme problemer.

Deres erfaringer var at de billige RS232 til Usb adapter var af for dĂ„rlig kvalitet. De anbefalede at man kĂžbte hos Teleskop-Service, deres Converter USB to Serial : http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p439_Konverter—Adapter-USB-auf-RS232-seriell.html

Og ganske rigtig sĂ„ gik opdateringen derefter som en leg. Skriver fordi at hvis andre nybegynder som mig kommer til at stĂ„ i en ligende situation, sĂ„ vil jeg lige sige at, ” ja ” man kan godt kĂžbe for billigt. Det var ihvertfald tilfĂŠldet her. =))

Venlig hilsen Jan

clear skies and the outdoor lightning down

landbo
                      Deltager
                        • Nova

Jan.H wrote: Hejsa

Det med opdateringen af min Synscan hÄndkontrol var Äbenbart ikke helt sÄ ligetil. Ihvertfald ikke i mit tilfÊlde.

Jeg kÞbte en USB til seriel RS232 adapter hos AV-kables ude pÄ nettet til omkring de 80 kr. Det viste sig, nÄr alt var koblet sammen, at min opdateringen af Synscan hÄndkontrollen stoppede hver eneste gang omkring de 2 % .

Jeg hentede de sidste nye drivers til windows 10 64 bit men med uden held. Genstartede systemet et utal af gange. PrĂžvede med et 32 bit OS. Men lige meget hjalp det.

Begyndte sĂ„ at sĂžge oplysninger ude pĂ„ nettet. Og fandt en ” trĂ„d ” pĂ„ et engelsk astro forum, hvor andre Ă„benbart havde oplevet de samme problemer.

Deres erfaringer var at de billige RS232 til Usb adapter var af for dĂ„rlig kvalitet. De anbefalede at man kĂžbte hos Teleskop-Service, deres Converter USB to Serial : http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p439_Konverter—Adapter-USB-auf-RS232-seriell.html

Og ganske rigtig sĂ„ gik opdateringen derefter som en leg. Skriver fordi at hvis andre nybegynder som mig kommer til at stĂ„ i en ligende situation, sĂ„ vil jeg lige sige at, ” ja ” man kan godt kĂžbe for billigt. Det var ihvertfald tilfĂŠldet her. =))

Venlig hilsen Jan

clear skies and the outdoor lightning down

SĂ„ skal du da sende din nyindkĂžbte RS232 converter tilbage til reparation, idet den er defekt.

Anonym
                          • Super Nova

Ja Landbo man kan da prĂžve, 80 kr er da lige nok til en okay flaske vin

Hilsen Jan

landbo
                          Deltager
                            • Nova

Jan.H wrote: Ja Landbo man kan da prĂžve, 80 kr er da lige nok til en okay flaske vin

Hilsen Jan

Du regner rigtig skidt Jan. Den nye du kÞbte, har du betalt kr 203 for meget for. Det belÞb kan du fÄ en overdÄdig god flaske vin for eller et helt karton billig sprÞjt.

Anonym
                              • Super Nova

Viser 13 indlĂŠg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Opdatering af Synscan-software.' er lukket for nye svar.