Onsdag aften er i ude i frosten ? her er meget klart, har lige stilt op, venter pÄ at scope skal kÞle lidt fÞr fokus. PCen startede denne gang fint!
Hmmm er det igen svÊrt at fokuser, fatter ikke rigtig jeg har en FWHM pÄ 1,5 til 2 nÄr det er 5sek. exp. men har 4-5stykker nÄr det bliver fÊrdig skud pÄ 500sek.
Hej Rigo, jeg har lige vĂŠret ude. PrĂžv at kigge i trĂ„den: “I aften er sidste chance…” og lad mig fĂ„ din og I andres vurdering i Ăžvrigt. outlook2009-01-07 20:52:48
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting
sÄ fandt jeg fokus, 1.5 FWHM, men mystik aften ang. fokus Maxim FWHM driller i dag. Min M37 der er sÄ dÄrlige som 5-6 FWHM, sÄ den er nedtonet meget sÄ stjerner ikke bliver for big
Nu kÞre den pÄ M1 exp fra den anden dag er helle ikke gode med fokus, sÄ dem smider jeg ud, og starter forfra
Jeg fik set okkulationen af plejaderne og fik slebt alle mine klassekammerater, med ud at se pÄ den. Var i Ungdomsskole og havde taget min prismekikkert med. Synes lige de skulle havde lov til at se det!
De synes det var “vildt fascinerende”!
Jeg synes personeligt at det var et meget betagende syn!