One shot color CCD

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR One shot color CCD

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 11 måneder siden af jakob1234. This post has been viewed 83 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg ved at på et eller andet tidspunkt vil jeg gerne have et farve CCD oneshot.

Jeg bruger lige umoddet dslr, men kunne godt tænke mig noget dedikeret. Jeg har derfor kigget på Qhy10, da det virker til at passe fint til den FOV jeg gerne vil have.

Men, men, penge hænger ikke på træerne og derfor vil jeg have lidt input – findes der noget ala qhy10 som er godt, og ikke koster 10000+ ?

Jeg skal snart en tur til USA, er der noget at hente der som vil give mening?

xplode
      Deltager
        • Nova

Du vinner veldig lite med farge CCD i forhold til DSLR så hvis ikke du har tenkt å gå over til mono CCD hold deg til DSLR.

Det som er det store minuset med farge CCD er att det mister muligheten for å samle luminans akkurat som ett DSLR, luminans gir ett bilde med med mye mindre støy pga det er R, G og B samtidig.

Kjøp deg heller ett bedre DSLR kamera, kansje fullformat? Canon 6D eller Nikon D610 som er modifisert er gode valg

jakob1234
        Deltager
          • Nova

Ok, det vil jeg kigge lidt på 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'One shot color CCD' er lukket for nye svar.