Olsenbanden i Rostock

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Olsenbanden i Rostock

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 4 måneder siden af Heiko. This post has been viewed 59 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Heiko
    Deltager
      • Super Giant

Hejsa,

engang et andet emne… Wink

Siden min barndom er jeg stor fan af Olsenbanden. De meste mennesker i Østtyskland voksede op med banden. Denne er kult her.

Tysklands største fanklub, hvor jeg medlem er, har ca. 2500 medlemmer…

Den 15. august 2015 åbnede en udstilling om banden i kunsthallen i Rostock:

http://www.olsenbandenfanclub.de/news/2015-11-01_video_kunsthalle-rostock.php

Udstillingen der er at se på dansk og tysk og er at se til 22.november.

Meget interessant på siden er den video – med nogle gæster fra Danmark…

viggo.t
      Deltager
        • Super Giant

Tak for linket Heiko. En fantastisk udstilling. Desværre når jeg ikke at se den. Men den kommer vist også til Hamborg i 2016 eller?

mvh Viggo.

Heiko
        Deltager
          • Super Giant

Hej Viggo,

udstillingen kommer endda til DK – det er sikkert. Nogle museer fra DK har stor interesse på. Tror, den kommer bl.a. til Viborg. Ideen til udstillingen stammer fra direktøren af kunsthallen selv. Denne er indtil nu den største succes for kunsthallen… Nye informationer til kommer på Olsenbandenhjemmesiden…

Heiko
          Deltager
            • Super Giant

Hejsa,

fantastiske nyheder:

til 22.11. løber udstillingen om Olsen-banden i Rostock. Bagefter kommer denne til DK: næste station er Viborg-museet. Fra 18.03. til 14.08.2016 er udstillingen at se der – med en udvidelse. Kostumer og rekvisiter fra Nordisk Film kommer dertil.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Olsenbanden i Rostock' er lukket for nye svar.