Okular køb

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Okular køb

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af thomas. This post has been viewed 943 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

thomas
      • Giant

Da jeg skal til San Francisco sidst i Januar, har jeg planer om at anskaffe mig et par anstændige okularer.

Jeg har set at scopecity har en butik i SF og de sælger hyperion okukare til 120 $

Så jeg tænker umiddelbart at et 17mm og et 8mm hyperion ville være en god ide, og muligvis et wide-field okular til at søge med.

Har i nogle ideer/kommentarer til ovenstående så del dem endeligt. også hvis i kender til andre astro-butikker i SF-området.

Hilsen Thomas

Thomas2009-01-04 00:56:00

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Thomas, hvilket teleskop har du ?

Hyperion okularene er et fund til prisen.
        Televue powermate barlows er noget af det bedste, der kan købes for normale menneskers lønninger.
        Burgess TMB planetary okular serien er rigtig gode planet/dobbeltstjerne okulare.
        Astrodon smalbåndsfiltre fåes til ca. halv pris derovre!

Jeg kender ingen astro-butikker i SF området, men jeg har på andres anbefaling handlet med Optcorp og fået dem til at sende varene til hotellet.
        Det fungerede rigtig fint!
        Hvis du kun er derovre nogle få dage, er det bedst at maile til dem før du rejser, så de kan have det hele klar til afsendelse, når du ankommer.
        Jeg ringede til dem og aftalte detaljerne, da jeg ankom på hotellet. De er meget villige til at finde en løsning og er tydeligvis vant til at sende til hoteller. De tager i øvrigt VISA.
        http://www.optcorp.com

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Nå ja, forøvrigt…

Hvis du har råd, så køb de nye Ethos okulare!
          Jeg kan se, at optcorp har tilbud på dem Wink

helge
          Deltager
            • Giant

Hej Thomas,

Jeg var i Scope City’s butik i SF sidste sommer, og de er rigtig flinke. Udvalget var dog ikke så voldsomt stort, så når du nu er på jagt efter noget specielt, vil det være en god ide at ringe/maile til dem inden, så du er sikker på de har tingene hjemme. Det var det, de anbefalede mig, hvis jeg skulle komme igen en anden gang.

Jeg undersøgte i sin tid, om der var andre butikker i SF, men fandt ikke andre.

Mvh

Helge

thomas
              • Giant

Jeg har en 10″ f/4,8 flextube (møgnavn) fra skywatcher. Da det er en dobson skal forstørelsen helst ikke blive for høj, da man så skal flytte feltet hele tiden.

Jeg har læst at 17’eren fra hyperion skulle være bedre end resten, er der nogen der ved om det passer?

Ethos’erne er lige dyre nokShocked

Helge: tak for rådet, jeg skriver til dem så snart jeg har fundet ud af hvad jeg vil.

Lars: ved du om en powermate skal være 2″ eller 1,25″ for at passe med hyperion?

Hvordan er WO SWAN i forhold til hyperion, deres specs og pris er meget ens?

Thomas2009-01-04 11:34:40

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Okular køb' er lukket for nye svar.