Okkultation

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Lars Malmgren
    Deltager
      • Super Nova

Er der nogen, der fik observeret mÄnes okkultation af Venus nu i aften ?
      Evt. nogle fotos ? Tongue

joergen.k
      Deltager
        • Nova

skyer skyer skyer det er til at blive vanvittig afDisapprove

nej men havde hÄbet pÄ et lille hul i skydÊkket det havde dmi lovet

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Tjoe, observeret og observeret…. Lidt umuligt gemmen det tykke skylag Angry

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

NĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„, man skal bare have en 90mm F912000 refractor.
            Eller har jeg regnet helt forkert Embarrassed

hoest
            Deltager
              • Nova

Tommy du er da bare go selvfÞlgelig men du har nok regnet forkert pÄ f-forholdetLOL

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Sikkert Confused Math er IKKE min side, men jeg sÄ da gerne den rigtige lÞsning, Ove ??

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Tjae den skal vel bare vÊre lang nok til at komme over toppen af skyerne. Og de hÞjeste var 10km oppe pÄ davÊrende tidspunkt.

SÄ vi skal bruge noget der er 10km langt, hvis vi sÄ holder pÄ Tommys 90mm

F/1.111.111

Bruger vi sÄ et 32mm okular, har vi en forstÞrrelse pÄ 3.125.000 x !

Det gÄr nok ikke tror vi skal op pÄ meget stÞrrere Äbinger for at kunne se noget!

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Approve Checkede lige a lysende natskyer, som der godt nok ikke er nu,,,, ligger helt oppe pÄ 82km, ikke sÄ lidt

ove
                      • Main Sequence

Det passer lige med din brĂŠndvidde(82km) Tommy. Det fĂžrer dog nok til et par andre problemer. Der skal et stort kamera til, for mindste stjerne vil fylde 0,5m, og det igen fĂžrer nok til lidt vignetteringsproblemer. Hvordan er det nu det er. Teleskoperne vokser ikke ind i himlen. LOL

Frank Larsen
                      Moderator
                        • Super Nova

En alternativ lÞsning ville mÄske vÊre denne:

MS: du har jo certifikat – var det ikke noget at tage en nattur med en etx i passager sĂŠdetStar – kan godt vĂŠre kamera skal vĂŠre med billedstabilisator…

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Erhh Frank er det mig du tÊnker pÄ? Jeg mÄ IKKE fÄ et certikat, har ellers prÞvet pÄ det. Men der er noget med at man skal fungere helt tip top, og den del kan jeg ikke klare. Men hvad der er da ikke nogle der lÊgger mÊrke til vi lige nupper den, lander i EKRK (Roskilde lufthavn) og losser en 30-40 amatÞrer ind og letter igen Big%20smile

Hvis eller der er en der har en carport der er stor nok, til at vi kan parkere den i mellem brug LOL

outlook
                          Deltager
                            • Super Nova

APOD fik skam et billede af herlighederne, dog ikke selve okkultationen men et sindsygt godt view over Los Angeles med de tre hovedpersoner:

Hilsen Leif,
                            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

soeren
                              • Main Sequence

MS- er banen lang nok.. he he…

men hvis du skaffer flyet skaffer jeg piloten..

737 er da nĂŠsten 747 (-;

SĂžren

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Piloten, det kan da vĂŠre JensB – Han har mange timer i simulator 🙂

EKRK kan godt tage 737 uden problemmer, 747 kommer til at knibe lidt. Men den er jo nĂŠsten samme lĂŠngde som KaiTak var.

Lars Malmgren
                                Deltager
                                  • Super Nova

Smuk udsigt fra Mt. Wilson, men bemĂŠrk lige det enorme lyshav…
                                  Ja, det er jo ikke lige til at overSE Dead (hĂž-hĂž)

PrĂžv at forestille jer at observere nede fra den suppe Ouch *gisp*

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'Okkultation' er lukket for nye svar.