Oh du store måne,,,

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Oh du store måne,,,

• Dette emne har 17 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af ac. This post has been viewed 660 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Kiggede lidt på månen inden jeg skulle ud og se den nye Bond film. Og der skal jo lidt forstørrelse på den så i med en 3x barlow og ca. 10mm okular. Med min nye C80ED var det first light på den og skarp det er den! Nå, med filmen veloverstået og hjemme igen skulle der et par fotos i kassen og i med en 4x barlow og webcam. Men jeg glemte rent den 3x barlow der sad i forvejen og i mørket så jeg ikke at “Ruth er en lang cigar”. Det resulterede i en vistnok 7x barlow!!! Og indrømmet, Clavius så sgu lidt stor ud på skærmen og var ikke til at få helt i focus med den grove focuser C80ED er født med sammen meden “dansende” måne. Men det gik op for mig hvorfor og jeg må hellere vise jer det:

Det er nok liiige for meget for en 80 mm kikkert. Men da kameraet modsvarer et okular med 4,5 mm brændvidde, så er forstørrelsen oppe på over 900x!!! Hvis ellers det passer med barlow’erne adderet. Men jeg vil som det kuriosum det er alligevel gemme billedet. (jeg lader det stå et øjeblik Smile)

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

bwinkler
      Deltager
        • Nova

Hej hvem du så end er ?

Godt forsøg, men hvis du havde en seeing og lufturo som hos mig,ved Kolind, så kan det ikke blive bedre. Det er forøvrigt meget sjældent at der er vejr/seeing til disse store forstørrelser, men det sker.

Her har du et af mine fra en rigtig god aften. ses på min hjemmeside, jeg har endnu ikke fundet ud af at lægge billederne ind.

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Jamen jeg er den jeg er…Og ja, seeingen var ikke den bedste. I øvrigt var det jo også et “uheld” med barlow’en.Smile Du indsætter billeder ved at vælge ikonen “indsæt billeder” og vælger “gennemse”. Du uploader dit billede ved at trykke på “upload”. Det må ikke fylde mere end 300kb. Prøv dig lidt frem. Av, det var da et udmærket foto du har der af Clavius. Hvad brugte du af udstyr til det?

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Wink ja du er godt nok undercover Outlook hehe 🙂 profilen indeholder minder end KGB/ FBI kan få noget ud af

jesper
            Deltager
              • Neutron star

At Outlook gerne vil være anonym kan jeg da sagtens sætte mig ind i. Det vil jeg også helst selv – sådan mere eller mindre 🙂

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Fantastisk detaljeret optagelse af Clavius Bjarne. Den bliver svær at gøre bedre.

mvh

TOrben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

henrik
                Deltager
                  • Nova

Hej Bjarne

Ja super billede!

Her er det for dem der ikke klikker på linket:

Er det taget med Mewlonen, eller..?

Jesper: Hvis du gerne vil være anonym skulle du måske skifte billedet ud?

Henrik2008-11-10 15:09:22

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Henrik, kan du ikke se det er et billede af dig jeg har sat på LOLBig%20smile

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Mener da det ligner Henrik ganske godt Big%20smile

mogens
                      Deltager
                        • Super Nova

Hej Jesper

Anonym? Du vil hurtigt blive genkendtConfused-Vi kunne starte en ny forening af anonyme astrofotografer med mottoet: Jeg er astrofotograf, men jeg fotograferer ikkeEmbarrassed

VH Mogens

bwinkler
                        Deltager
                          • Nova

Hov Henrik

Hvordan gør du det, er det ikke muligt at lave en slags beskrivelse hvor arbejdsgangen skæres ud i pap, så jeg også engang kan gøre det, altså indsætte et billed på “tråden”.

henrik
                          Deltager
                            • Nova

Hej Bjarne

Hvis du klikker på knappen “Besvar” nederst tv. får du et nyt vindue op som er dedikeret til din besvarelse.

Her har du flere funktioner.

Kæde=Indsæt link. Der kommer først et vindue op du skal skrive teksten i; Fx. KLIK HER. når du trykker enter/OK, skifter feltet så du skal skrive/kopiere link-adressen ind

Billede=Upload billede

Billede+kæde: Vis billede fra anden side (Indsæt bill. adr.)

Det er vel de primære funktioner…?

bwinkler
                            Deltager
                              • Nova

prøve efter din beskrivelse Henrik

bwinkler
                              Deltager
                                • Nova

bwinkler
                                Deltager
                                  • Nova

Ja, nu er det da lidt nærmere, forsøger igen. Men hvordan placeres det så på skærmen?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
                                • Emnet 'Oh du store måne,,,' er lukket for nye svar.