Og ovenover alting..

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Og ovenover alting..

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af mogens. This post has been viewed 78 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

strålede en lavtgående sol i dårlig seeing, men alligevel – den var derSmile omend kort tid.

Der var lidt aktivitet i form af lidt filamenter og andet, men ingen solpletter.

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Fine skud Mogens og en pæn stor filament øverst. Jeg ved ikke hvornår du tog de billeder, og det kan være pletterne er væk, men jeg kunne da få øje på en ved middagstid:

Jeg har tilladt mig at forstærke den lidt, men ærgerligt at de åbenbart er ved at lukke sig igen.

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

mogens
        Deltager
          • Super Nova

Jamen det har du ret i – de er så små at jeg ikke gjorde mig den umage at se at de er blevet nummereret på Spaceweather.- Jeg har ikke brugt barlow, men det er da det samme område vi har indfanget .Solen hos mig er så langt nede selv ved 12-tiden at en hæk med strittende grene er i vejen.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Jubii – Solfoto fra Mogens, et dejligt gensyn Thumbs%20Up

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Det må være 1033 du har fået fremhævet der, 1032 skulle så være den til højre.

mogens
              Deltager
                • Super Nova

Hej Michael

Ja vi indfangede stjerne nr.1 med hele 2 pletter – outlooks er nu også fineSmile
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Og ovenover alting..' er lukket for nye svar.