Og lidt mere fra et remote observatory…

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Og lidt mere fra et remote observatory…

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af johnni. This post has been viewed 80 timesgade. This post has been viewed 80 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

NGC 2070, både den her og NGC 1763 fra en anden tråd trænger til en del mere arbejde i PS men jeg har ikke haft tid så de er begge to kun fået 10-15min billedbehandling..

http://www.lightbuckets.com er ikke så tosset

Større version på min side under “REPORTS”

Mvh

JacobJacobb2009-11-15 11:29:07

mortenb
      Deltager
        • Super Giant

Hej Jacob.

Ustyrligt flot allerede !

Hvorfor valgte du lige netop DET motiv og DEN sammensætning af billedet ?

(noget jeg næsten altid synes mangler ved de bedste’s billeder !)

jacobb
          • Nova

Hej Morten

Tak for rosen.

Ja hvorfor vælger man som man vælger..

Jeg bruger en del tid foran skærmen og kigger hjemmesider, tager notater og bruger også en del tid på “thesky” og på at finde objekter der passer til mit fov

Jeg har et word dokument med de objekter jeg har planer om at tage,

Lige mht de billeder fra Australien så har jeg valgt de objekter der er mest kendt..

Mvh

Jacob

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Det er flot, sikken et ‘liv’ der er i billedet…
            Går ikke helt så søgende i det som du, men undersøger da om objektet passer og checker forskellige udgaver, det kan man lære af, nu hvor jeg har både dslr og Atikken kan jeg være med på de større tåger også med de begræsninger de ligger i et ikke moddet dslr.

johnni.gade
              • Giant

Tænk at have det udstyr

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Og lidt mere fra et remote observatory…' er lukket for nye svar.