Odense kommune nedlægger Odense Observatorium

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Odense kommune nedlægger Odense Observatorium

• Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 11 måneder siden af outlook. This post has been viewed 696 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star
      Klip fra Fyens Stifttidende 2014-03-19:
      Jeg har endnu ikke selv været derinde, men jeg skal da skynde mig derind med min datter på tre år inden det er for sent.
      Der må da kunne gøres noget for at drive det videre?

rudibr2014-03-18 08:49:40

/Rudi B. Rasmussen

jesperg
      Deltager
        • Super Nova

Det er meget trist, hvis kommunen vil spare det ret beskedne beløb på 115.000,- om året, og dermed miste noget værdifuldt, både lokalhistorisk og for naturvidenskabeligt interesserede borgere – og deres børn som du siger.

Måske skal kommunen bruge pengene til nye gadelamper, så borgerne kan føle sig trygge i nattelyset?

Jesper G.

viggo.t
        Deltager
          • Super Giant

Hej alle.

Det er desværre en trend der går igen i en del af kulturlivet-især det man med et “snobbet” ord kalder finkultur . Netop kultur er noget man ikke skal spare på i krisetider. Men nu jubler man jo og har nærmest afblæst krisen. Så det er måske derfor observatoriet får sparket.

mvh Viggo

PS: Er der en støtteforening??

spatzek
          Deltager
            • Super Giant

Meget normalt i disse år indenfor mit arbejdsfelt med kulturen her i landet. Man sparer ude i kommunerne og i staten. Men i modsætning til alt muligt andet, så er det bagefter umuligt at genoprette besparelserne, da kultur ikke bare er penge, men også mennesker af kød og blod, der har et engagement og viden, man ikke får igen. Den nye skolereform har også til formål at støtte op om læring på helt nye måder og ikke bare digitalt i lumre klasselokaler. Hands-on ude i et observatorium er et must i den almindelige dannelsesproces, ligesom alt muligt andet, der former et helt menneske.

Som Viggo spørger – er der en støtteforening?

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Hmmm, hvad skal der så blive af den fine kikkert..?

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Odense kommune nedlægger Odense Observatorium' er lukket for nye svar.