Observatorium

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Observatorium

• Dette emne har 21 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 4 måneder siden af 2mas. This post has been viewed 413 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter

leoras
    Deltager
      • Super Giant

Så har jeg fået bestilt et observatorium, og ser frem til at komme igang med samling, bygge osv.

Jeg har i den forbindelse sendt en venlig forespørgelse til kommunen ang 2 lamper som lyser en sti op hele natten som giver en del lys i min have, jeg har spurgt dem og det er muligt med noget afskærmning eller evt de kan sætte følere på, da stien ikke bliver benyttet ret meget i de timer hvor jeg observere.

Er spændt på om jeg hører noget, eller om de overhovedet gider tage stilling til det

2mas
      Deltager
        • Nova

Uh, det bliver spændende. Jeg er selv igang med at lægge sidste hånd på mit observatorium. Jeg har også en gade LED lampe der lyser lidt for meget efter min smag. Så det bliver spændende at høre hvad kommunen siger til det. Jeg håber at det får et positivt udfald til din side. Ellers er en spand på en lang stang, også en slags løsning 😉

Hvad er det for et OBS du har bestilt?

leoras
        Deltager
          • Super Giant

Jeg har bestilt dette

http://www.kikkert-teleskophuset.dk/product/skyshed-personal-observatory-dome-xl3-687/

Og jeg håber da på de ændrer lamperne, der er ingen der render rundt på stien i de sene nattetimer.

Hvad obs er du igang med?

Leoras2015-10-05 11:06:27

2mas
          Deltager
            • Nova

Uh, fedt. Jeg har selv kigget på SkyShed. Men synes ikke det gav så meget mulighed for et warm room.

Jamen, jeg har selv bygget et, i forlængelse med et eksisterende skur. Jeg mangler lige lidt småting, men regner med det er færdigt indenfor 1 uges tid.

leoras
            Deltager
              • Super Giant

Det bliver godt.

jeg havde også selvbyg planer men droppede det, da jeg så den mulighed med skyshed.

Glæder mig ihvertfald til det hele er på plads og spiller.

Magter ikke slæbe det frem og tilbage, og indstille osv igen og igen, bliver rart bare at tænde og gå igang.

2mas
              Deltager
                • Nova

ja, det bliver fedt at slippe for alt slæberiet, og bare kan gå ud og tænde for udstyret og rulle taget fra. Glæder mig som en lille dreng 😀

leoras
                Deltager
                  • Super Giant

me2 🙂

leoras
                  Deltager
                    • Super Giant

Det lykkedes tak til elselskabetLeoras2015-10-12 09:08:08

2mas
                    Deltager
                      • Nova

Fedt. Men hvad lykkes? Har de slukket for lampen, eller flyttet den eller…??

leoras
                      Deltager
                        • Super Giant

Jamen jeg havde jo skrevet til dem

2 dage efter stod de her kl 8,og nu har de dækket halvdelen af lampen da de ikke måtte slukke helt.

det har hjulpet betydeligt og jeg har ikke oplyst have mere, så jeg er glad og tilfreds over de ihvertfald har søgt en løsning, dog kunne det havde været perfekt hvis de havde sat følere på istedet.

2mas
                        Deltager
                          • Nova

Super fedt. Det tror jeg også at jeg vil prøve. Har også en LED gadelampe der står lidt åndsvagt. Er du gået i gang med OBS byggeriet endnu?

leoras
                          Deltager
                            • Super Giant

Vi starter imorgen materialerne er ankommet idag til platformen som skyshedpod skal stå på, selve obs,et ankommer tirsdag så der vil jeg hurtigst muligt få samlet dette og støbe til pier og så ellers sætte hele udstyret op, så jeg er klar til en dag der er skyfrit.

Hvad med dit går det fremad

2mas
                            Deltager
                              • Nova

Super fedt. Jamen så har du nok at se til. Jamen, jeg mangler bare at min gulvmand kommer og lægger gulv, så er jeg faktisk klar. Jeg håber MEGET at han snart har tid, da jeg er lidt utålmodig 😉

leoras
                              Deltager
                                • Super Giant

Jeg er mekaniker har dog både arbejdet som tømrer og kørt som gulvmand, både træ og tæpper vinyl osv.

Hvad gulv skal du have lagt

2mas
                                Deltager
                                  • Nova

Jamen, han havde noget meget fint egetræs gulv, han ville lægge. Det var noget han havde tilovers fra et andet projekt. Han sagde at jeg skulle bare sige til når jeg var klar. Det gjorde jeg så for 1½ uge siden. Problemet er også, at han har gulvet. Ellers var jeg bare gået i gang igen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
                                • Emnet 'Observatorium' er lukket for nye svar.