Observationsaften Tyvstedgaard Iaften

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Observationsaften Tyvstedgaard Iaften

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af henrik. This post has been viewed 295 timesschneider. This post has been viewed 295 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

Hej alle

DMI lover fantastisk vejr iaften og månen kommer først over horisonten kl 0300

Jeg forventer at være igang med forberedelser fra kl 16-17 stykker.

Så skulle du havde lyst til en observations aften på Tyvstedgaard, så er dørene åbne fra 1600, der er overnatningsmuligheder og evt. også mulighed for vi kan skaffe en pizza iaften.

Lad mig vide om du kommer……

(Gratis – åben for alle)

jesper.husted
      Deltager
        • Giant

Hej Henrik

Det lyder ellers fristende, og en god mulighed for at lære dig/jer der måtte komme, lidt bedre at kende. Men kan desværre ikke Men du må have en god observations aften

Mvh Jesper

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Rigtig godt initiativ. Var det ikke fordi jeg bor så langt væk – og selv har samme planer så var jeg kommet.

Bliver det så first light?

/Rudi B. Rasmussen

henrik.schneider
          Deltager
            • Nova

rudibr wrote:

Bliver det så first light?

Ikke helt first light, har kigget lidt, men satser på at få laver en god alligment og så ville det være skønt med first light via kamera.

Jeg tror ikke jeg får lavet stabilitet test af søjlen iaften, det skal være lidt mere hygge. Jeg fik sparket lidt til søjlen sidst jeg var igang med visuel og da så det fint ud 1-2 udsving og så helt rolig når man kigger via okular, så det skal nok gå.

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Og så er det lige iaften landmanden skal samle græs op, med hans 10000watt kraftige lamper på traktoren 🙁

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Observationsaften Tyvstedgaard Iaften' er lukket for nye svar.