OBS! Nyt Astro-Forum på vej

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG OBS! Nyt Astro-Forum på vej

• Dette emne har 146 svar og 24 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 5229 times
Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 147 i alt)
  • Forfatter

jespersoholm4base
    Deltager
      • Asteroid

Dette er en test. Kan jeg slette dette indlæg som ‘participant’?

(Og svaret er ‘nej, men jeg kan redigere indlægget strax efter, at det er gemt.)

lindhard
      Deltager
        • Super Nova

Ok.Det kunne jeg så i det gamle forum.

Der kunne jeg også skifte avatar.

De sjove avatarbilder vi har fået, kan i øvrigt ikke ses i safaribrowseren.  Hvad skal jeg trykke på her?

mvh
        Lars

jonas.c
        Deltager
          • Super Giant

Hej,

Angående avatar kan jag inte använda en bild som bara är hälften av maxstorleken.

Är det jag som gör fel?

/Jonas

jonas.c
          Deltager
            • Super Giant

Jag är för övrigt inte alls nöjd med det nya utseendet på forumet.

Jag tycker det gamla forumet gav en bättre översikt om aktuella ämnen. Det var snabbare att få en överblick över de senaste inläggen i respektive ämne.

Jag vill gå in snabbt och se om det finns nya uppdateringar eller ämnen och också se om det finns nya repliker på tidigare ämnen. Jag kan inte se att det nya forumet har lika bra, samlande intryck.

Ledsen men jag känner inte att jag kommer att besöka forumet flera gånger varje dag (som tidigare). Kanske någon gång varje dag – men jag känner inte att jag har koll på alla ämnen som diskuteras.

Håller mig nog hellre på astronet.se framledes. Tråkigt nog eftersom jag uppskatta att både Danmark, Norge och Sverige varit ganska väl representerat på forumet.

Mina 2 cents ….

Jonas

chris_h
            Deltager
              • Super Nova

Jeg må neste holde med Jonas her 🙁

biberadm
              Admin
                • Main Sequence

Til alle, der har feedback til det nye forum:

Vi har vist flere gange her i tråden prøvet at give lidt indblik i de forhold under hvilke, transformationen har foregået. Det blev en noget mere arbejdskrævende proces blot at få konverteret og flyttet data end ventet, og derfor har vi heller ikke endnu kastet os fuldt ud i arbejdet med design og brugerinterface. Vi har fokuseret på at få konsolideret systemet på en ny sikker platform, som ikke blevet hacket hver anden måned. Ydermere har vi tilstræbt ikke at ændre mere end højst nødvendigt, men det gamle og det nye forum er to forskellige systemer, der gør tingene lidt forskelligt.

Så første fase er nu lykkedes.  Vi går nu ind i en ny proces, hvor vi endelig kan høste de muligheder og den fleksibilitet, der ligger i bbPress. Men først skal vi sørge for, at alle brugere igen kan komme på, at sikkerheden er i orden, at vi får astro-forum.dk henvendelser viderestillet til den nye adresse, osv osv. Og i den fase ligger diverse brugerinterface-præferencer ligger relativt højt oppe i den kollektive behovspyramide.

Vi er i allerhøjeste grad lydhøre for forslag og kritik, men det vil fremme processen, hvis man fremsætter sine ønsker, så nøgternt, præcist og konstruktivt som muligt.

Da denne tråd er sovset godt ind i en masse uaktuelle indlæg, vil vi nok overveje, at lave et slags regulær forslagsforum, hvor hver topic/emne vil være ét enkelt, konkret forslag, som man kan kommentere og diskutere i de underliggende svar.

Vi vil så kunne holde disse forbedringsforslag op mod hinanden og prioritere dem ud fra deres popularitet, sværhedsgrad, gennemførlighed osv.

Men indtil videre kan I bare skrive løs her. Så kan vi altid finde tilbage til dem. Men forvent ikke, at alt kan blive løst i løbet af den næste dag eller uge.

Dette er min nye signatur. xx

jonas.c
                Deltager
                  • Super Giant

Bra! Då tar ni till er mina och Chris synpunkter hoppas jag!

/Jonas

biberadm
                  Admin
                    • Main Sequence

Avatar-nyt: Man kan nu uploade et billede på max 1 MB som avatar. Billedet vil blive reduceret til 192 x 192 pixels. Dette er de foreløbige begrænsninger. Vi ender måske på noget andet, men nu kan man da i det mindste sætte et eller andet billede på sin profil.

biberadm
                    Admin
                      • Main Sequence

@Lars, jeg gætter på, at du mener det random-mønstrede avatar-billede, som automatisk tildeles, når ikke andet er valgt. Jeg kan godt set dette i både Safari og Chrome, men måske har der været nogle caching issues. Tror ikke det er et blivende problem. Ellers må du sige til.

biberadm
                      Admin
                        • Main Sequence

Nyt om redigering af eget indlæg: Indstillingen har pr. default stået til 5 min, hvilket forklarer forskellene. Vi prøver at sætte den til et døgn nu. Så må vi se, om det dækker behovet.

Jeg har ikke gransket baggrunden for denne indstilling nærmere, men jeg vil tro, at der kan være en stor performance fordel for systemet i at vide, at et givet indlæg ligger fast efter fem minutter og at en tråd derfor ikke behøver at blive indekseret på ny så ofte. Men jeg gætter bare her.

lindhard
                        Deltager
                          • Super Nova

“@lars, jeg gætter på, at du mener det random-mønstrede avatar-billede, som automatisk tildeles, når ikke andet er valgt. Jeg kan godt set dette i både Safari og Chrome, men måske har der været nogle caching issues. Tror ikke det er et blivende problem. Ellers må du sige til.”

Ja, det var det jeg mente, men nu ser det ud til at virke fint.

mvh
                          Lars

biberadm
                          Admin
                            • Main Sequence

Altid dejligt, når det virker. 🙂

biberadm
                            Admin
                              • Main Sequence

@Nikolaj:

“Lige nogle hurtige bemærkninger:
                              1) Man kan ikke ændre avatar.
                              2) Profilbillede leder mig til en plug-in side
                              3) Som alm forum bruger skal jeg ikke have adgang til Jetpack.”

Tak for tilbagemeldingen. 🙂

1) Det skulle virke nu.

2) Har du stadig problemet med plugin-siden? Jeg tror, det var Gravatar-funktionen, som gerne vil ha dig til at oprette en gratis Gravatar-profil, der kan bruges på alle wordpress-sites worldwide. Gravatar drives af Automattic, som står bag WordPress.

3) Vi eksperimentere med at bruge Jetpack til nogle udvalgte funktioner, men vi er lidt skeptiske over for deres stadigt mere pågående metoder. Et af de gode plugins i Jetpack er ‘Photon’, som er en CDN-service, der cacher billederne på vores site gratis, så de loader meget hurtigt og uden at belaste vores egen server. En anden service, som Jetpack ‘pusher’ er, at du som almindelig bruger kan logge ind med din WordPress.com-profil. Det er vist derfor, de mosler sig ind i din venstre-menu. Det er næppe noget vi kan gøre fra eller til, hvis vi da ikke ender med at droppe Jetpack helt. Men indtil da, må du vælge at ignorere menupunktet. (Og for god ordens skyld. Du er ikke koblet op til Jetpack, men vi har en administrator/server-konto, som er registreret hos WordPress.com, så vi har en API-nøgle til Jetpack.)

biberadm
                              Admin
                                • Main Sequence

@Bjarne:

“Jeg er vant til nogle større og flottere fonte. […] Jeg har valgt en blogstil, som hedder Twenty Sixteen. Det er min fornemmelse, at fontene er defineret der.”

Jeg tror også vi ender med at skrue lidt op for skriftgraden. Den bliver lidt gnidret i nogle sammenhænge. Især på tablet og smartphone.

biberadm
                                Admin
                                  • Main Sequence

Jeg tror snart, vi skal lukke denne tråd ned, da vi nu har sluppet det gamle. Og så kan I begynde at lave enkeltstående topics i FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG. Det bliver mere regulært og overskueligt på den måde. 🙂

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 147 i alt)
                                • Emnet 'OBS! Nyt Astro-Forum på vej' er lukket for nye svar.