› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › OBS! Nyt Astro-Forum på vej
- Dette emne har 146 svar og 24 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 5233 times
-
ForfatterIndlæg
-
3. november 2017 kl. 11:39 #312317
biberadmAdmin- Main Sequence
Hej Rudi:
Det var faktisk tanken, at man i en kort periode skulle kunne læse de gamle artikler på astro-forum.dk. Herefter vil vi – som du foreslår – lave en såkaldt “permanent redirect” til forum.astronomisk.dk. Og ultimativt vil de to domæner sandsynligvis blive aliaser af en slags. Men vi kommer ikke til at lave en præcis redirection af hver artikel en for en. Det bliver en generel redirection til forsiden.
Da vi har fået lavet en stort set fuldkommen flytning af indholdet (på nær ca. det sidste døgn inden lukningen), så kan vi muligvis lave flytningen hurtigere. (Især da hvis vi alligevel ikke kan læse gamle artikler.)
Men kort sagt: Tak for tippet. Vi er opmærksomme på problemet.
Dette er min nye signatur. xx
3. november 2017 kl. 11:42 #312318
lindhardDeltager- Super Nova
Tillykke med det nye forum.
Dejligt at det endelig er i luften.
Jeg håber, at Thomas snarest får sin gamle avatar tilbage 🙂
mvh
Lars
mvh
Lars3. november 2017 kl. 11:45 #312320
Henrik PerssonDeltager- Planet
Hmmm – fandt en tilmeld knap. Det er måske den, jeg skal bruge. Kan være, jeg bare skal gå i seng igen….
3. november 2017 kl. 12:18 #312328
BjarneModerator- Super Nova
Jeg er vant til nogle større og flottere fonte. Jeg skal også lige prøve HTML: α<sup>β</sup>γ<sub>β</sub>
For nu at prøve en tensormultiplikation. Det virker jo fint.Jeg har valgt en blogstil, som hedder Twenty Sixteen. Det er min fornemmelse, at fontene er defineret der.
3. november 2017 kl. 13:26 #312356
Er siden “Aktive emner” nedlagt?
Der er kolonnen med seneste indlæg på forsiden, men den har tilsyneladende ikke alle nye indlæg med?
mvh
Lars
mvh
Lars3. november 2017 kl. 14:21 #312357
@henrik.persson
Det med RSS en lidt længere historie. Du vil i headeren på forsiden kunne finde to links til RSS, men de handler om sitet ‘sider/indlæg’ og ‘kommentarer’ til førstnævnte, hvilket altsammen er en del af kernen i en standard WordPress-installation. Vores forum bbPress, er et plugin til WordPress, der laver en anden type artikler, som benævnes ‘topic’ og ‘reply’ mm. Og disse kan man faktisk også godt få fingre i på flg. måde:
http://forum.local/feed/?post_type=reply
http://forum.local/feed/?post_type=topic
http://forum.local/feed/?post_type=forum
Jeg ved ikke, om det kan stille din sult. Eller om det er et anvendeligt feed-format for dig.
Generelt har RSS fået en del negativ omtale i de senere år. Vistnok mest fordi websites publicerer en del systematisk data om deres eget site, såsom brugernavne og lign. som gør det lettere at forberede og systematisere angreb fra bots. Og derfor er det heller ikke en teknik, som står øverst på ønskelisten her. Men vi vil kigge lidt nærmere på det og overveje det. Der er plugins, som ville kunne give os den funktionalitet, hvis vi vurderer, at det er vejen frem. (Så hvis der er andre RSS-fans her, så er det nok nu, de skal råbe op. ;-] )
3. november 2017 kl. 14:27 #312367
Vi skal ha lavet en selvstændig og overskuelig sidevisning med de seneste 25-30 artikler eller mere – fx med bladrefunktion. Margin viser kun de seneste 10, hvilket nok er for lidt. Vi noterer det lige.
Jeg skulle til at foreslå, at du kunne bruge søgefunktion, fx:
http://forum.local/forums/search/?bbp_search=2017-11
Men jeg kan se, at systemet ikke har søgeindekseret de seneste indlæg fra fx i dag.
3. november 2017 kl. 14:50 #312373
Mere “feed for thoughts” til Henrik:
Her er en anden metode. Dette giver et generelt feed:
http://forum.local/forums/feed
Eller du kan vælge kun at få feed fra ét udvalgt forum, som du følger
http://forum.local/forums/forum/astro-forum/astrofotos-og-tegninger/feed
3. november 2017 kl. 14:51 #312374
NicolajDeltager- Giant
Herligt at der endelig kom et nyt site.
Lige nogle hurtige bemærkninger:
1) Man kan ikke ændre avatar.
2) Profilbillede leder mig til en plug-in side
3) Som alm forum bruger skal jeg ikke have adgang til Jetpack.
mvh
Nicolaj
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.
3. november 2017 kl. 16:13 #312390
Frank LarsenModerator- Super Nova
Dejligt at det endelig er online. Godt knoklet.
et par første kommentarer:
1. Som nævnt af andre mangler mulighed for at uploade avatar (er grænsen sat til 32b istedet for 32kB ??)
2. Ikke alle migrerede indlæg virker tilsyneladende.
Eksempelvis denne: http://forum.local/forums/topic/flattener%20%2freduc-170405/
(hov det var dejlig nemt at lave et link 🙂 )3. Og så er det hele frygtelig lyst og kontrastløst!!.
Kan vi ikke få dæmpet farvetemaet lidt til nogle lidt mørkere nuancer (men naturligvis farveneutrale) samt og øget kontrasten mellem indlægs felterne lidt så det bliver lidt nemmere at se hvor det ene stopper og det næste starter. Det er meget anstrengende for øjne og hjerne. (eller åbne for at man kan få lov at ændre farvetemaet pr. profil)3. november 2017 kl. 16:57 #312402
Hej Frank.
Tak for feedback.
1. Vi kigger på det med avataren.
2. Nu skulle det emne så igen være tilgængeligt: http://forum.local/forums/topic/flattener-reduc-170405/#post-311820
I den de sidste ca. 500 indlæg, som er blevet importeret her i sidste øjeblik, har vi vist ikke fået filtreret for illegale tegn i URL’erne (som fx skråstreger). Men nu skulle i hvert fald denne artikel spille igen. Der kan nok godt dukke andre op.
3. Og ja, der bliver en grafisk gennemgang af sitet, og dit indspark er noteret. Jeg har allerede noteret, at vi med fordel kunne få lidt mere kontrast flere steder. Vi har indtil nu brugt hovedparten af vores kræfter på de rå data og basal funktionalitet. Så nu er det snart feinschmecker-tid. 😉
Vi har desværre ikke mulighed for at lave individuelle skins til forumet. I backenden giver WP mulighed for det, men ikke på frontenden, der jo designmæssigt er lidt mere kompleks at holde styr på.
3. november 2017 kl. 17:30 #312408
Så vidt jeg kan se, så kører det gamle forum på bedste vis med flere nye indlæg i dag..
Hvad med signatur?? hvordan kan man udvise lidt høflighed og skrive med venlig hilsen (og opliste alt udstyret)
Venlig hilsen (skrevet med håndkraft)
Lars
mvh
Lars3. november 2017 kl. 17:34 #312421
PS:
hvordan sletter man et indlæg?
Der kan være enkelte af mine gamle indlæg, som ikke helt holder nyhedsværdien længere og med fordel kunne fjernes.
Hvordan gør man det?
mvh
Lars
mvh
Lars3. november 2017 kl. 17:35 #312422
Frank LarsenModerator- Super Nova
Hej Lars
Signatur:
Tryk på dit navn ude til venstre. Så kommer din profil frem.
Tryk på rediger – så får du mulighed for at lave ændringer i dine oplysninger – herunder at tilføje en underskrift/signatur. Husk at trykke opdater profil til sidst.
Så kommer der signatur på alle dine indlæg – også dem du allerede HAR lavet.
3. november 2017 kl. 17:56 #312427
Hej Lars:
Du kan desværre ikke slette indlæg. Man skal være moderator eller admin for at slette indlæg. Hvis der er noget, du er særligt ked af at have stående, synes jeg, kan du snakke med Torben om det. Jeg tror, det er en almindelig politik for diskussionsfora. Og skal jeg gætte, vil jeg tro, at det er hensynet til at bevare en forståelig historik, der gør, at man ikke uden videre kan fjerne sine indlæg. Men du kan redigere dem, hvis du opdager en fejl. Men jeg tror at redigeringsadgangen udløber efter et stykke tid.Dette er min nye signatur. xx
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'OBS! Nyt Astro-Forum på vej' er lukket for nye svar.