OBS! Nyt Astro-Forum på vej

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG OBS! Nyt Astro-Forum på vej

• Dette emne har 146 svar og 24 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 5234 times
Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 147 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Ok, men da stiller sagen sig anderledes og jeg lærede noget nyt om WordPress i dag. Lidt sært at den ikke tillater UTF-8 i indloggingnavne, men når der er slik så …

Det betyder ikke noget om hvordan det tekniske indloggingsnavnet ser ud, specielt når man kan bruge et andet kaldenavn. Det vigtigste er jo at selve beskedene viser æøå.

Så, super godt!

Mvh,
      Bjørn

nahilas
      Deltager
        • Giant

Det lyder som et rigtigt omstændigt stykke arbejde. Tak for indsatsen :).

Bjarne
        Moderator
          • Super Nova

Problemet med UTF-8 skulle vel ikke være, at visse tegn på forskellige sprog ser ens ud:
          https://thehackernews.com/2017/04/unicode-Punycode-phishing-attack.html

biberadm
          Admin
            • Main Sequence

Tak for opbakningen og forståelsen. 🙂

Interessant link til phishing-eksemplet, Bjarne. Jeg har set noget lignende før, men aldrig fået den rigtige forklaring. Det var nyttigt. I øvrigt kan jeg fortælle, at min Chrome (mac) og Safari (mac), ikke går i fælden, men fastholder IDN-koden: https://xn--80ak6aa92e.com/ . Men desværre er den seneste Firefox (mac) ikke så smart.

Selv om UTF-8 har været længe på banen, er implementeringen af codepages og diverse fortolkninslag stadig ikke perfekt. Selv i javascripts sikkerhedsniveau er der angiveligt visse problemer. Så selv om man på et nyudviklet system i dag måske ideelt set burde kunne benytte UTF-8, tror jeg, der er mange, der stadig vil afholde sig fra det for at spare sig selv for diverse forudsigelige og uforudsete overraskelser. Ideen om at ens tekniske id skal være identisk med fx ens navn, falder jo også allerede til jorden i det øjeblik, hvor man har to stk. “Jens Hansen”. 😉

Der er mange diskussioner af emnet på nettet, og uden at have gravet dybt har jeg set gode grunde til at holde sig til alfanumeriske tegn. Et argument er, at hvis man fx på sit serversystem ønsker at bruge accountname i stispecifikationer, så kan alene dér være problemer på visse systemer. Praktisk havde WordPress problemet med at få fx mit navn “Søholm” til at resolve korrekt i en URL til min brugerprofil.

Nå, men ikke mere snak om UTF-8. For som Bjørn skriver, så har vi jo kaldenavnet, så vi skal nok klare os. 🙂

Dette er min nye signatur. xx

Henrik Persson
            Deltager
              • Planet

Tak for opbakningen og forståelsen. 🙂

Interessant link til phishing-eksemplet, Bjarne. Jeg har set noget lignende før, men aldrig fået den rigtige forklaring. Det var nyttigt. I øvrigt kan jeg fortælle, at min Chrome (mac) og Safari (mac), ikke går i fælden, men fastholder IDN-koden: https://xn--80ak6aa92e.com/ . Men desværre er den seneste Firefox (mac) ikke så smart.

I Firefox gå til about:config og sæt network.IDN_show_punycode til true.
              Jeg vil tro, det ogsa virker på en mac..

Henrik Persson2017-10-30 12:39:15

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Det der med det nye Astroforum ??? Er det en and eller er det bare mig der ikke har opdaget noget nyt endnu, det kan da saktens ske.

Men fra den 20 sep til nu er da da gået ret lang tid vil jeg mene ????

m Finn

Bjarne
                Moderator
                  • Super Nova

Ja. Det er lige før, at A/2017 U1 kunne suse forbi uden, at det blev bemærket her i astro-forum.
                  Google advarer mig for øvrigt om, beskeden ovenfor kunne være et forsøg på at fuppe mig,
                  da der forekommer tegn, som kan ligne hinanden.

Bjarne
                  Moderator
                    • Super Nova

Jeg har nu slået canvas blocker fra.

Bjarne
                    Moderator
                      • Super Nova

Det er jo absurd. Jeg er overvåget af astro-forum.
                      Jeg forsøgte at sætte astro-forum.dk på en white liste, men
                      den hang, da jeg forsøgte at gemme den.

lindhard
                      Deltager
                        • Super Nova

Det er jo absurd. Jeg er overvåget af astro-forum.Jeg forsøgte at sætte astro-forum.dk på en white liste, menden hang, da jeg forsøgte at gemme den.

Big Brother is watching you!    

mvh
                        Lars

Bjarne
                        Moderator
                          • Super Nova

Big Brother og New Speak er blevet det normale. Man får det indtryk, at det nærmest er et folkekrav.
                          Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at den omtalte extension til min Firefox 52 ikke er en egentlig
                          blocker. Den advarer om mulig tracking og modificerer med jævne mellemrum fingerprint værdien
                          med tilfældig støj.  Min WordPres 4.8.3 virker fint i min Firefox med extension.
                          WordPress plejer at skrive, at Firefox er deres foretrukne browser. Jeg gad vide, hvad de vil gøre
                          med Firefox 58? Det får vi sikkert at se med WordPress 4.9, som for tiden testes som en Release Candidate.
                          Få lader i dag til at kende til George Orwell eller hans rigtige navn: Eric Arthur Blair.

biberadm
                          Admin
                            • Main Sequence

Så er vi i luften. Og vi kan fortsætte, hvor vi slap. 😉Scary stuff

Dette er min nye signatur. xx

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Fint arbejde Jesper – det gik jo godt 🙂

Velkommen til det nye site allesammen. Jeg håber, at alle får logget ind uden problemer, men ellers må vi tage det som det kommer.

Som det fremgår, er emnelisten opsat i alfabetisk orden. Er det ikke til at leve med?

Funktionaliteten for indskrivning for nye indlæg er meget ligefrem synes jeg. I går fik jeg lagt mit første indlæg ind – det var selvfølgelig om gaffelprojektet. Som tidligere er billeder uploaded til vores eget site og er så linket til på forum.

Der er stadig nogle ting der skal rettes. bl.a. har det ikke været muligt at uploade en avatar under min profil, men jeg synes, at vi bare skal klø på og fortsætte som før.

Velkommen 🙂

mvh

Torben
                              [ADM]

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
                              Deltager
                                • Neutron star

Tillykke med det nye forum. Det kræver lige lidt tilvænning fra min side…

Ang det gamle astro-forum.dk, hvorfor er det helt lukket? Troede det skulle bestå men som et låst forum.

Jeg tænker på at der er mange links fra andre websites ind på astro-forum.dk, bl.a fra cloudynights.com, astronet.se osv osv, og det er lidt ærgerligt bare at sable det gamle ned.

Kan man ikke med nogle tilføjelser i .htaccess på astro-forum.dk lave en automatisk omdirigering til det nye forum?

/Rudi B. Rasmussen

Henrik Persson
                                Deltager
                                  • Planet

Tak for det store arbejde med at få det nye forum op at køre.

Men vi (jeg) er jo ikke nemme at gøre tilfredse 🙂  Jeg kan ikke finde RSS feed’et – jeg tænker, det er fordi I ikke er nået til at sætte det op endnu. Forhåbentlig er der  planer om at gøre det – jeg er på en del fora og har ingen planer om at flintre rundt på nettet og checke efter nye indlæg – det er mit liv for kort til 🙂

Med håbefulde hilsener
                                  Henrik

P.S. Hvordan får jeg stavekontrollen på at forstå, at når forum er på dansk, skriver man også hovedsagelig dansk? Alternativt, hvordan slår man den fra?

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 147 i alt)
                                • Emnet 'OBS! Nyt Astro-Forum på vej' er lukket for nye svar.