OBS! Nyt Astro-Forum på vej

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG OBS! Nyt Astro-Forum på vej

• Dette emne har 146 svar og 24 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 5228 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 147 i alt)
  • Forfatter

gosky
    Deltager
      • Moon

Er glad for at vi får et nyt system, men sagt ii den bedste mening – det hele virker som en værre rodebutik. Indlæg forsvinder, man kan åbenbart ikke lave en glidende trasition til et nyt system og adm. Ved ikke hvad det sker i det system hvor han skulle var adm/superuser.

Og så ser vi bort fral alle SQL injektionerne plus malware..

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Lars Malmgren wrote: Det lyder godt, Torben

Kan det passe, at der i det nuværende forum er blevet ryddet op i indlæggene (måske for at spare plads på serveren) ??

Jeg har prøvet at søge nogle gamle ATM indlæg, som jeg har lavet for nogle år tilbage, men de lader til at være borte ?!

Jeg bruger aldrig forumets søgefunktion men i stedet Google.

Skriv søgetekst efterfulgt af “site:astro-forum.dk”, f.eks:

/Rudi B. Rasmussen

Bjarne
        Moderator
          • Super Nova

Jeg kører den seneste WordPress 4.8.1

Faktisk sker alle opdateringer helt automatisk,

så jeg konstaterer blot: Nå der er sket en opdatering.

Så automatisk er det ikke med plugins.

Der er et rødt mærke, som viser, at en ny opdatering er klar.

Jeg søgte efter bbPress. Jeg fik en spand koldt vand i hovedet:

Ikke testet for din version.

Jeg ved ikke, om man skal langt tilbage, eller om den er lige

på trapperne. Det er der sikker en eller anden, som vil undersøge.

Bjarne
          Moderator
            • Super Nova

Ok. Der var flere oplysninger om bbPress.

Den er kompatibel op til 4.7.5.

Det var for ikke for lang tid siden.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Hej folkens

Jeg har fået bekræftet, at der ikke er slettet gamle indlæg, og som Lars

skriver, så er det muligt at gå tilbage til 2008.

Vores søgefunktion går kun et år tilbage, så her er der en begrænsning.

Rudis forslag om at bruge Google er fint.

Nedenstående er et svar på gosky’s indlæg

For god ordens skyld skal jeg gøre opmærksom på, at det ikke er mig, der

står for overflytningen, og at min primære funktion er at være

moderator – en funktion, som der heldigvis ikke er det store behov for,

da der hersker en fin selvjustits her på forum.

Derudover er min funktion at tilmelde nye medlemmer – en funktion, som

ikke er nødvendig i det nye forum.

Endvidere er det mig som tilretter programmet, så der kan oprettes

annoncer på forsiden.

Et par gange har jeg været inde og fjerne snavs i filer. Indtil nu er

der ingen der ved, hvordan vores filer er blevet inficeret. Da det ikke

er mig, som har lavet programmet, så har jeg ikke det nødvendige ind-

blik til at kunne fastslå, hvordan vores forum er blevet inficeret –

og mig bekendt, er der heller ikke andre der ved det, ud over dem, som

har stået for angrebet, men flere er fremme i skoene med kritik, når

den slags forstyrrelser opstår.

Det er træls for os alle, men overordnet vil jeg påstå, at forum trods

disse forstyrrelser har kørt godt, og jeg har ikke modtaget information

om, at pc’er hos brugerene er blevet inficeret.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

nahilas
              Deltager
                • Giant

Hej Torben. Det er også meget muligt at det er hosting provideren der har et problem.

Jeg har oplevet at en side jeg havde hostet, med statisk html indhold, også blev inficeret med reklamer. Den eneste måde dét kan ske på, er ved at hackerne har haft direkte adgang til filsystemet og har kunne sætte nyt indhold ind i de statiske filer.

Man får hvad man betaler for – også ift. website hosting.Nahilas2017-09-12 08:55:22

biberadm
                Admin
                  • Main Sequence

BjarneT wrote: Det var også mit argument for at vælge WordPress til min

private weblog.

Det eneste problem, som jeg har oplevet ved deres overgang

til https, var et uforklarligt problem ved upload af billeder

over ca 30 kb. Problemet er nu forsvundet.

Godt at høre. Der kommer en begrænsning på upload af billeder, da det jo ikke er en billeddatabase, og da der er en praktisk begrænsning i, hvor store billeder man skal hoste på et diskussions-forum. Men der vil jo også fortsat være mulighed for at linke til eksterne billeder, så man kan finde andre løsninger til sin billedpublicering. Fx Google Photos er jo blevet gratis op til 16 Megapixels (svarende til 4000×4000 px). Men jeg tror, at extern hosting af billeder er noget, man nok skal holde øje med i fremtiden.

Dette er min nye signatur. xx

biberadm
                  Admin
                    • Main Sequence

@BjarneT Jeg tror ikke, du skal være så bekymret for det med “testet til din version”. Vi vil altid køre den seneste WordPress, men med plugin’et er vi med 2.5.14 på en meget moden version, hvor rettelserne typisk er ret ubetydelige for langt de fleste. Desuden er bbPress et plugin, der er kodet efter de bedste WordPress-principper, så det normalt vil høste forbedringerne i WordPress core umiddelbart. Fx ligger sikkerheden i core. Så de er som skabt for hinanden. Der ligger allerede en release candidate på 2.6, men vi kommer næppe til at være de første, der sætter den i luften. Det er smartere at vente til efter den første opdatering. Medmindre den når at komme lige nu, når vi alligevel gennemtester, før vi skal i luften. 🙂

biberadm
                    Admin
                      • Main Sequence

gosky wrote: man kan åbenbart ikke lave en glidende trasition til et nyt system

Man kan sagtens lave “en glidende transition”. I en regn af tid og penge kan alt lade sig gøre. Vi har vurderet, at vi bruger ressourcerne bedst på at forsøge at lave en enkelt migrering med efterfølgende test og tilpasninger, og så ikke behøve at skulle importere supplerende data en gang til. Og så meget kommer himmel-legemerne vel heller ikke til at ændre sig på 14 dage. I astronomien arbejder man vel om nogen under evighedens synsvinkel og med stor tålmodighed… 😉

Bjarne
                      Moderator
                        • Super Nova

Astronomer er fortrolige med Big Bang, så det går nok.

Bare vi ikke bliver hængende i “the Dark Ages”!

biberadm
                        Admin
                          • Main Sequence

BjarneT wrote: Astronomer er fortrolige med Big Bang, så det går nok.

Bare vi ikke bliver hængende i “the Dark Ages”!

Bjarne
                          Moderator
                            • Super Nova

Jeg er helt enig i, at der skal være en grænse for billedstørrelsen.
                            Mit tidligere problem var, at billedstørrelsen var mange gange mindre
                            end den opgivne grænse, samt at upload lavede en time out.
                            Man fik blot den berømte melding:
                            Der er sket en fejl under upload.
                            Fejlen forekommer tilsyneladende ikke mere.

Bjarne
                            Moderator
                              • Super Nova

WordPress 4.8.2 Patches Eight Security Vulnerabilities

https://wptavern.com/wordpress-4-8-2-patches-eight-security-vulnerabilities

Torben Taustrup
                              Admin
                                • Neutron star

Hej folkens

Nu sker det snart. Du kan risikere, at indlæg der skrives fra nu af

ikke kommer med i det nye forum.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
                                Deltager
                                  • Neutron star

/Rudi B. Rasmussen

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 147 i alt)
                                • Emnet 'OBS! Nyt Astro-Forum på vej' er lukket for nye svar.