› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › OBS! Nyt Astro-Forum på vej
- Dette emne har 146 svar og 24 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 5230 times
-
ForfatterIndlæg
-
3. november 2017 kl. 23:50 #312498
lindhardDeltager- Super Nova
Jeg skynder mig lige inden for inden lukketid med en enkelt bemærkning.
Beskeden om at et indlæg er rettet, vises to gange.
mvh
Lars4. november 2017 kl. 00:17 #312509
biberadmAdmin- Main Sequence
Ja, det ku se sådan ud, Lars. Det er en funktion i skabelon, som jeg tror, vi vil lade theme-udvikleren om at rette i en fremtidig opdatering. (Måske kan jeg lave et lille CSS-hack en dag, hvor man savner en overspringshandling.)
Hov, den trang kom før end jeg anede. Nu er dubletten væk. 🙂
Dette er min nye signatur. xx
4. november 2017 kl. 03:22 #312524
BjarneModerator- Super Nova
Jeg har gentagne problemer med at gå fra visuel til text for at skrive HTML koder. Da jeg skulle til at slutte, blev teksten pludselig svag hvidlig, da jeg gik i tekst-mode, og jeg kunne intet tilføje. Dette klarede jeg tidligere ved et klip på Svar. Det virkede også denne gang, men al min tekst forsvandt!
Hvor hurtig skal jeg være, eller er det noget helt andet?
4. november 2017 kl. 09:26 #312534
Mogens.BildsøeDeltager- Nova
Er det ikke muligt at skrive med formateret tekst og tvungen linjeskift i “Biografisk information” feltet under “profil” setup?
Mogens B
Hilsen Mogens B.
4. november 2017 kl. 10:27 #312542
NicolajDeltager- Giant
@Mogens – Jeg tror slet ikke “Biografisk information” virker. Jeg kan i hvert fald ikke se det vist i indlæg.
Nicolaj
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.
4. november 2017 kl. 10:28 #312543
NicolajDeltager- Giant
Hov, jeg ser nu at det faktisk står under ens profil. Jeg forvekslede det med en tag line.
Tag lines ser ikke ud til at forefindes her på forum.
Nicolaj
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.
4. november 2017 kl. 10:45 #312547
Henrik PerssonDeltager- Planet
Ang. RSS:
Min interesse for RSS bunder i, at jeg ikke gider checke rundt på nettet for at se, om der er nogen nye indlæg i diverse fora, jeg er medlem af. Derfor vil jeg gerne have indlæggene lokalt.
På astroforum har jeg lagt mærke til en ‘Tilmeld’ knap ved hvert subforum. Det ser ud til at være en subscription på indlæg i det pågældende subforum, som man så modtager på email. For mig er det en bedre løsning end RSS, idet mails bliver liggende på min SMTP/IMAP server og derved kan ses fra alle mine enheder, hvorimod RSS data ligger på den lokale mail klient, hvor det er konfigureret, og kun kan ses derfra.
Jeg er dog ikke sikker på, at subscriptions virker 100%. Jeg har tilmeldt mig alle subfora – men det er ikke alle, jeg får mails fra, når der er nye indlæg. Jeg vender tilbage, når jeg kan beskrive problemet mere præcist.
Du skal have tak for din hjælp og den store indsats, du yder. Jeg har selv driftet et forum og ved, hvor meget tid, det kræver i perioder.
Hvis subscriptions kan bringes til at fungere, er der for min skyld ingen grund til at bruge mere tid på RSS.mvh
HenrikP.S. Nå ja, jeg brokkede mig lidt over stavekontrol. Det viste sig at være Firefox, der tog fusen på mig. Jeg ved ikke, hvordan jeg har fået slået det til i Firefox – men nu er det da slået fra igen. Forhåbentlig gør det ingen forskel for jer andre 🙂
4. november 2017 kl. 10:47 #312548
@ Nicolaj: Yep, feltet vises som en integreret del af din profil (som den præsenteres offentligt)- men da synd, hvis teksten ikke kan formateres, forsynes med evt. special tegn eller “hard” linjeskift?
Ps.: Hvor kan man definere en generel underskrift under sine indlæg (f.eks. “hilsen nn” o.s.v.)?
Mogens B
Hilsen Mogens B.
4. november 2017 kl. 10:47 #312549
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej folkens
Da jeg ikke har adgang til en pc nu, er mine muligheder for at yde assistance forholdsvis begrænsesde.
Jeg har modtaget mail fra flere, som ikke kan logge ind. De modtager ikke en mail fra forum, eller får ikke godkendt deres password.
Det vil hjælpe, hvis en ellere flere kan skrive lidt om sine erfaringer med at logge på dette forum.
På forhånd tak.
mvh
Torben
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
4. november 2017 kl. 12:20 #312554
lindhardDeltager- Super Nova
Hej Mogens
Det er nemt at sætte en signatur ind.
Som Frank skrev tidligere i tråden:
“Signatur:
Tryk på dit navn ude til venstre. Så kommer din profil frem.
Tryk på rediger – så får du mulighed for at lave ændringer i dine oplysninger – herunder at tilføje en underskrift/signatur. Husk at trykke opdater profil til sidst.
Så kommer der signatur på alle dine indlæg – også dem du allerede HAR lavet.”
mvh
Lars4. november 2017 kl. 12:51 #312566
@ Lars: tak for hjælp, du får en smiley 🙂
Hilsen Mogens B.
4. november 2017 kl. 18:02 #312623
biberadmAdmin- Main Sequence
LAD OS AFSLUTTE DENNE TRÅD NU.
Opret nye emner om det nye forum som selvstændige topics i moderforummet FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG.
Jeg venter lige med at lukke den hårdt ned som administrator, hvis nogen brænder inde med et relevant svar til noget af det ovenstående.
Men ikke flere nye emner her, tak! 🙂
Dette er min nye signatur. xx
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'OBS! Nyt Astro-Forum på vej' er lukket for nye svar.