Nyt planetkamera fra Artemis/Atik

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Nyt planetkamera fra Artemis/Atik

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af jesper. This post has been viewed 317 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

På den nyligt overståede Astrofest i London har Steve Chambers vist en prototype af et nyt highspeed 16 bit kamera. Her et citat fra Steve:

The prototype camera we were showing was a high speed camera. Over the course of the event it download about 5 million VGA resolution pictures digitised to 16 bits. That’s a frames rate of over 20 per second. I will keep posting more details as we get closer to producing this later in the year.

16 bit, med hurtig download og måske køling kunne være det næste evolutionære skridt for planetkameraer. Det bliver spændende at se hvad der bliver ud af det.

henrik
      Deltager
        • Nova

Hej Jesper

Ja jeg så det derovre, men vidste ikke at det var ham da jeg ikke fik snakket med ham selv

Ja et kølet 16bit’s kamera 20fps lyder som en rigtig killer.

bemærk dog “digitised to..”

Jeg tror ikke det er ægte 16bits, men uanset hvad kommer det til at sparke mås

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Joe det analoge signal skal jo altid digitaliseres så jeg er sikker på at det er den ægte vare. Jeg var i øvrigt ikke klar over at du havde været derovre Henrik. Var det godt?

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Hej Jesper

Hvad er pixelstørrelsen?

VH Mogens

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Hej Mogens,

Jeg ved det ikke. Der er ikke flere detljer om kameraet endnu. Astrofest kameraet var jo en prototype, så måske har Steve ikke lagt sig fast på hvilken chip der skal bruges endnu. Men som du kan se har han lovet at poste flere detaljer i Atik Yahoo gruppen i de kommende måneder.
            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Nyt planetkamera fra Artemis/Atik' er lukket for nye svar.