Nyt okular

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Nyt okular

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mr. This post has been viewed 247 timesmox. This post has been viewed 247 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

m_mau
      • Asteroid

Hej alle sammen.

Jeg skal have et nyt okular til mit SW Skyliner 250mm.

Det skal bruges til at kigge på planeter, men jeg ved ikke hvilken forstørrelse der vil optimal. Disuden ved jeg heller ikke hvilket mærke okular jeg skal vælge.

Jeg har de to okulare der følger med teleskopet (10mm og 25mm) og et Panaview 2″ 26mm okular.

P.s.

Glemte lige at sige, at man skal kunne se i okularet med briller

M_mau2009-03-01 10:37:35

andreas
        • Super Giant

Jeg ville forslå en god kvalitets 2x eller 3x barlow så du kan bruge de to 1,25″ du har med højre forstørrelse, og ellers et 4 eller 6mm okular.

Noget af det første ekstra udstyr jeg købte var en kuffert med 5 okularer bl.a. 4mm og 6mm samt en 2x barlow og en masse filtre. Kufferten var fra Celestron, prøv evt. at høre Henrik fra Lyra om han har sådan en, eller kan foreslå et alternativ.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Jeg har et LER og Scopetronix til salg, check min side, især ST 40mm er ret flot at se i, giver et flot stort felt, 10mm er fin til galakser, brugte den for 2 uger siden til astro mødet v Holbæk, ret fedt.
          PS, De har begge et stort udgangs glas.
          TommyF2009-03-01 11:22:55

mr.mox
            • Nova

Husk når du køber: Teleskopet bliver skiftet ud på et tidspunkt, men okularerne lever videre med dit næste… Derfor – køb ikke for dårlige/billige okulare

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Nyt okular' er lukket for nye svar.