Nyt observatorium på Fyn

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Nyt observatorium på Fyn

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af helge. This post has been viewed 194 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

helge
    Deltager
      • Giant

Hej med jer,

Så blev jeg endelig færdig med mit nye observatorium efter at have været “observatorieløs” i næsten et år.Cry Jeg snød dog lidt denne gang, da jeg fik et kanon tilbud på en færdig kuppel, og konen ikke ønskede, at jeg skulle bruge samtlige weekender et halvt år frem på at bygge selv igen.

I kan se det herunder. Fundamentet er dog ikke helt færdigt, og udstyret mangler stadig at blive sat op, men hold fast hvor bliver det dejligt endnu engang at kunne være observationsklar på under 5 min. Big%20smileBig%20smileBig%20smile

Mvh

Helge

rigo
      Deltager
        • Super Nova

nice helge, så må du invt. på et rejsegilde øl når det er færdig Thumbs%20Up

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Tillyke med den “lille” ny – Er slet ikke det mindste misundelig…

helge
          Deltager
            • Giant

Tak skal I have.

Ja, det kan være jeg skal holde “åbent observatorium”/rejsegilde, når det er helt færdigt, Rigo.

Mvh

Helge

mr.mox
              • Nova

Hvad har du måtte slippe for sådan en færdig kuppel, om man må spørge?

helge
              Deltager
                • Giant

Det komplette observatorium fik jeg for omkring 30k, så det er jo ikke så galt, når man sammenligner med, hvad det koster at bygge selv. Det er jo oppe i samme niveau eller højere.

Jeg var dog så heldig at betale for en udstillingsmodel, og da de så skulle sende den, viste det sig, at den var i så dårlig stand, at de ikke ville være bekendt at sælge den alligevel. Så jeg fik et helt nyt til samme pris i stedet.Tongue Det kalder jeg service!

ksondergard
                Deltager
                  • Giant

Tillykke Helge, og jeg håber at kunne finde tiden til en tur til Middelfart når du holder rejsegilde :0)

Jeg vil nemlig MEGET gerne prøve at se sådan et observatorium, da det evt. kunne inspirere een til selv at investere..

jacobb
                    • Nova

Savle savle

helge
                    Deltager
                      • Giant

Kent, du skal være velkommen til rejsegildet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Nyt observatorium på Fyn' er lukket for nye svar.