Nyt medlem fra Fyn

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Nyt medlem fra Fyn

• Dette emne har 88 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af helge. This post has been viewed 2435 times
Viser 14 indlæg - 76 til 89 (af 89 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Tjae der er jo en del kilo, men de fleste ting vejer under 25kg. Så det er ikke så galt. Men der er jo så flere af dimserne der vejer de 25 kg 😉

Stativ ~24,5kg

EG hoved ~25kg

Tubus med udstyr ~17kg

Kontravægt ~12kg

Batteri ~25kg

Også det løse…

ksondergard
      Deltager
        • Giant

Skal I drikke ØL??? SHIT det kunne jeg godt tænke mig at deltag i

Men hvorfor har I hyret en stripper??? Rigo plejer at smide tøjet når han drikker øl , og alt efter mængden, så bliver han også lidt kælen KSondergard2009-01-17 18:31:09

k_holst
        Deltager
          • Nova

Tak for et hyggeligt møde.

Jeg er da glad for at Rigo holdt sig til colaErmm

Jeg tror faktisk at Klaus, Morten og jeg fik et glimt af det meteor der røg forbi ved 20-tiden, da vi var ude at flytte biler. Jeg troede godtnok det var nogen knægte med en håndfuld kanonslag, men nu bagefter kommer jeg da i tvivl.

Finn og jeg havde en begivenhedsrig tur hjem.

Kort før jeg skulle sætte Finn af påkørte vi et rådyr, som stak af ind over marken. Vi måtte have fat i en sweis hundefører til at komme og finde dyret.

rigo
          Deltager
            • Super Nova

godmorgen

ja selv tak for igår, hyggelige!

Damn! skete der noget med bilen/jer ? fandt i dyret ?

k_holst
            Deltager
              • Nova

Sweis hundeføreren fandt hurtigt dyret og fik det aflivet, det lå ca. 300m væk.

Det er sku ubehageligt at stå og vente når man ved dyret er kommet slemt til skadeDisapprove

Bilen skal have lygter og plastdele for ca. 600,-

Heldigt man kører i en gammel spand, der har lavere værdi end en MegresLOL

Anonym
                • Super Nova

Hej tak for i går.

Ja vi så sikket metoren som fløj over os, da vi var ude og flytte bilerne. Tænk hvis det havde været klar himmel

Kim det var da ikke så godt det i var ude for. Godt det ikke skete mere, det kunne have gået grumme galt.

Jeg kan tryste dig med at min kone engang har kørt en hest ned (kvinde )

Jeg syntes vi skal have lavet en mail liste, så vi kan kontakte hinanden. Hvad siger i til det?

Skal også lige have repeteret hvad det er for software i forskellige bruger. Kim du snakkede om et der også kan styre min Meade.

k_holst
                Deltager
                  • Nova

Hej Morten.

Det meste software understøtter din LX200. Det er måske den mest udbredte standart for teleskop kontrol.

En software liste! Puha den kan blive langWink

Det software vi kiggede på igår:

Maxim DL. Optagelse af billeder, billedbehandling, guidning, styring af diverse hardware mm.

DeepSkyStacker. Stackning af deepsky billeder (gratis)

Registax. Stakning af planet- og månebilleder (gratis)

PHD-guide. Finns guideprogam (gratis)

Guidemaster. Rigos og mit guideprogram (gratis)

EqMod. Det progam jeg styrer min montering med (gratis men kan ikke bruges til gaffelmount som LX200)

lars
                    • Planet

Tak for i aftes.

Spændende og inspirerende at se jeres grej. Mit første projekt bliver at få bygget en webcam om til min ETX-70AT’er og se hvor langt men kan komme med et simpelt/primitivt udstyr.

klaus-fyn
                      • Asteroid

Hej og tak for i aftes

Jeg er også overbevist om, det var meteoren vi så, da vi var ude at flytte biler. Det var temmelig overskyet og alligevel lyste det kraftigt op.

God ide med en mailliste, som Morten foreslår.

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Jeg vil da gerne være med i sådan en mail liste!

Finn
                        Deltager
                          • Neutron star

Hej med jer, og tak for i aftes, det er altid dejligt at se nye mennesker, der går og pusler med med lidt astro, både visuelt og foto. I kan da bare sende jeres mal som privat besked med de oplysninger i nu vil af med, feks. Mail, Tlf. så skal jeg da gerne lave en, og sende rundt.

Ja det var nu en grim oplevelse med det rådyr, der er ikke noget at sige til at der er nogen der komme til slemt til skade ved sådan et uheld, for der er virkelig knald på, heldigvis var de rimlig hurtige fremme med hunden, og fik det fundet og aflivet. Så Kim går nok stadig rundt om sin lille bil, og er ved at lime de stumper sammen vi fandt spredt på vejen. ÆRGELIGT

helge
                          Deltager
                            • Giant

Lyder som om I havde en god aften (på nær til sidst Unhappy – stakkels dyr). Desværre kunne jeg jo ikke være med, men næste gang skal jeg forhåbentlig ikke noget.

Jeg vil også meget gerne være med på den mailliste.

Mvh

Helge

Helge2009-01-18 17:40:26

Finn
                            Deltager
                              • Neutron star

Helge, det er da en skam vi ikke kan se sekunderne også Thumbs%20Up

helge
                              Deltager
                                • Giant

Smile

Helge2009-01-18 17:44:22

Viser 14 indlæg - 76 til 89 (af 89 i alt)
                              • Emnet 'Nyt medlem fra Fyn' er lukket for nye svar.