Nyt medlem fra Fyn

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Nyt medlem fra Fyn

• Dette emne har 88 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af helge. This post has been viewed 2432 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 89 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Hej

Vil bare hilse pænt goddag til jer alle, i dette forum.

Jeg sidder her med et ny erhvervet teleskop, et Meade 10″ LX200-ACF. Desværre har det været overskyet, siden jeg har købt det. Så jeg glæder mig til og få sat kikkerten op ude i haven,og se ud på stjerne himmelen når skyerne forsvinder.

Med tiden vil jeg eksperimentere i Astro foto. Har dog ikke udstyret pt. til dette, men håber andre i forummet kan give gode fif til indkøb af udstyr.

Godt nytår Morten

rigo
      Deltager
        • Super Nova

ohøj igen Morten 🙂

Vi må snart lave et lille traff os fynbo’er, hva’ siger Kim om Finn til det ?

k_holst
        Deltager
          • Nova

Jeg er med på et mødeSmile

Velkommen til forum Morten.

k_holst2009-01-01 21:04:16

mkh
            • Asteroid

hej Rigo jeg er levende endnu,så jeg er da også med på et møde,og velkommen fra mig også Morten.

Mvh

MogensHug

ksondergard
            Deltager
              • Giant

ve’ I nå’et om hvornår de bli’r?? de’ gu’ vær’ at jæ ve vær’ mæ’

Mvh

Kent

KSondergard2009-01-02 09:25:15

helge
              Deltager
                • Giant

Jeg er med på et lille Fyn-træf. Det er længe siden, jeg har været ude og lufte udstyret….Cry

Mvh

Helge

Anonym
                  • Super Nova

Tak for velkommesten, i finder bare en dag, så møder jeg op

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Hvem vil være host ? i er velkommen her hos mig, hvis i kan leve med lidt Odense By lys, kan i det ? Det er jo næsten for koldt at stå ude ved månebasen hele aften/nat.

Hvilken dage kan i absolut ikke ?

http://www.rigorigo.dk2009-01-02 13:19:10

Finn
                    Deltager
                      • Neutron star

Det er bare i orden du bestemmer Rigo, og velkommen til morten. Der er også en der bor omkring vissenbjerg der heder Klaus som nok også er intreseret, jeg ved bare ikke med ham Kent, tror i vi kan forstå hvad han sigerTongue Finn2009-01-03 10:32:13

Anonym
                        • Super Nova

For mig er det ligemeget hvor det bliver.

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Okay! skal vi så sige lørdag den 10. (skal dog lige ask konen, hun er ikke hjemme lige pt)

Skal det aflyses ved dårlige himmel, eller skal vi bare køre på og have “teknik” snak / visning af udstyr uanset hvad det er ??? Eller slaædet rykkes til Næste Lørdag

http://www.rigorigo.dk2009-01-03 12:41:36

Finn
                          Deltager
                            • Neutron star

Ja det er da bare i orden Rigo, hvis det bliver dårligt vejr, er der sikkert nok at tale om aligevel, det kunne være at du vil vise mig hvordan du indstiller filtrene i maxim med tider og sådan, så kede os i overskyet vejr kør vi jo sikkert ikke.

Anonym
                              • Super Nova

Ok med mig, med forbehold da jeg står på vendteliste til det offenlige

Vil satse på klar himmel, da jeg har store problemer med og få mit teleskop til og stå rigtigt (Se anden streng her i forummet) Håber så måske på lidt hjælp fra et par klare hoveder (jeg er stået af)

ksondergard
                              Deltager
                                • Giant

Hvis vejret bliver dårligt kan du jo vise en film i din hjemme biograf, evt. noget med stjerner… (nej ikke de stjerner Rigo… – det er stjernerne på himmelen du skal vise….)

Desværre kan jeg ikke kommende weekend, da jeg skal forsøge at tø mit sommerhus’s vandhaner…. argghhh håber ikke de er blevet utætte , har d..d sat varme på så der skulle være en chance for at skidtet er tøet i løbet af et par dage KSondergard2009-01-04 17:05:16

ksondergard
                                Deltager
                                  • Giant

MEN det positive er jo, at mit udstyr er i sommerhuset så jeg kan få kigget lidt stjerner selv

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 89 i alt)
                                • Emnet 'Nyt medlem fra Fyn' er lukket for nye svar.