Nyt Mallincam

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Nyt Mallincam

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 7 måneder siden af johnny. This post has been viewed 32 timesb. This post has been viewed 32 timesa. This post has been viewed 32 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

johnny.b.a
    Deltager
      • Super Giant

Hej Folkens

Så blev jeg også klar til den kommende sæson. I forgårs kom mit Mallincam hjem efter en tur i Canada hvor det er blevet opgraderet fra et MC Hyper + color til et MC Extreme. Alt bliver nu styret fra PC i modsætning til Hyperen hvor integration og TEC køling skulle stilles fysisk på kameraet med vippekontakter. Arbejdsgangen i observatoriet bliver en hel del nemmere nu, slut med at løbe ud og ind når der skal ændres på integration. Tiden som kameraet kan eksponere med er også blevet ændret fra max 56 sek til 100 minutter. Kameraet er blevet testet med Miloslick softwaren efter ankomst og alt funker

En ny videograbber er lige på trapperne fra Jack H. i US, elektronikken i MCV-1-E er designet af Mallincam og tilpasset kameraerne og software http://www.mallincam.net/miscellaneous-accessories.html#ma15 jo, jeg ser i den grad frem til denne sæson!

Mvh

Johnny

bwinkler
      Deltager
        • Nova

Hej Johnny

Stort tillykke med opgraderingen mm. Det bliver rigtig spændende at se hvad du nu kan vise frem, når du kommer godt ind i sæsonen.

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Stærkt!

Bliver spændende.
          Hvor dybt tror du du kan gå med 10″eren?

mvh
          Jens

johnny.b.a
          Deltager
            • Super Giant

Hej Bjarne og Jens

Tak 🙂

Jens, jeg har faktisk ikke målt hvor dybt jeg kunne gå med med MC Hyper men jeg vil tro grænsen med 56 sek lå omkring en mag 18 – 19 stykker uden live stacking. Med muligheden for betydeligt at kunne øge eksponeringen nu bliver det noget mere, spændende bliver det i hvert fald at prøve hvor dybt jeg kan gå.

Mvh

Johnny Johnny B A2014-08-03 08:52:43

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Tillykke Johnny, bliver spændende at høre mere i den nye sæson.

Omkring dybde, jeg har med mit MallinCam uden problemer været nede omkring mag. 20. Det bliver dog lidt svært at give præcise magnituder da der er fuld åbning fra i bølgelængder samtidigt.

johnny.b.a
              Deltager
                • Super Giant

Hej Lars

Tak , ja det bliver spændende at se hvad den tilføjede eksponeringstid kan hive ned.

Jeg var iøvrigt lige omkring din “Hickson 50 en drøm gik i opfyldelse…” tråd på den anden kanal, her rammer du netop mag 20.0 på H50e i gruppen. Jeg fik aldrig selv prøvet Hickson 50 med mit Hyper men nu er den på listen til i år så må vi se om det lykkedes. Udfordringen vil jo så sjovt nok være at se gruppen uden at overstige 56 sek

Mvh

Johnny

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Nyt Mallincam' er lukket for nye svar.