Nyt Lowlight videokamera

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Nyt Lowlight videokamera

• Dette emne har 18 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 347 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Hej Norup

Jeg benytter en “Grand) usb-adapter som jeg har benyttet i mange år, jeg er godt tilfreds med kvaliteten som rækker til 728×576 med max 30 frames/sek.

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Hei Norup,

Jeg tror det viktigste er at grabberen er rask nok til å ta imot signalene, samt at signalene får passere ukomprimert. Men Linux-kompatibilitet sier jeg heller ikke nei til! Smile

Min plan (når jeg får investert i utstyret) er å sette opp en bærbar PC ved teleskopet, kople alle ledninger til den, og så ha en KVM-forlenger med 25 m. nettverksledning til huset, der jeg kan sitte inne i varmen og styre programvaren for grabbing av video, autoguiden, m.m. Man må stå ute i kulden ved okularobservasjoner, men ved lange fotoeksponeringer er det bedre å sitte inne i varmen.

Bjarne: Den USB-grabberen så interessant ut. Jeg trenger en ekstern grabber siden jeg skal bruke en bærbar PC.

Mvh,
        Bjørn

bwinkler
        Deltager
          • Nova

Hej Bjørn

Min hjemmeside hedder http://www.bwinkler.dk

Jeg var inde på “Google Earth” for at se hvor du bor, det er da sjovt at man kan finde stederne hvor folk holder til.

mit er:N 56.21.17 E 10.35.30

bwinkler2009-03-15 18:48:02

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Oj, du har ditt eget selvbygget observatorium, ser jeg! Det ønsker jeg meg en dag også.

Morsomt å finne folk i Google Earth, ja. Jeg har begynt å oppgi mine GE-koordinater til folk som skal besøke meg og aldri har vært her før. Ha-ha. I tillegg til vanlig veibeskrivelse, selvfølgelig! 🙂

Mvh,
            Bjørn

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Nyt Lowlight videokamera' er lukket for nye svar.