Hej Michael
Nej, det var ikke særlig godt, men ved denne forstørrelse ses uroen ikke så meget og skarpheden synes også fin. Hvis det havde været godt, så skulle mine ca. 100 små avi-film a 300 billeder også have givet 100 gode billeder af kraterne, men det fik jeg ikke. Du kan se en del af dem på min nye link til google. Jeg er her på forstørrelser på ca. 800 1000 gange, og da stod Månen meget urolig og “flagrende” selvom det var en af de bedre dage”nætter”.
Jeg har ikke med mit nye udstyr siden 2007 ikke haft en virkelig god nat, og hvis den har været der, har jeg ikke været ude, men jeg søger videre som alle I andre. Jeg er nu kommet til den overbevisning at kameraet skal have en lille chip, således at jeg ved optagelserne kan koncentrere mig om små områder på Månen, for netop at undgå de store forskelle i skarpheden ved større områder. Jeg har forsøgt med “Registax”‘s flere punkts stacking, men det dur ikke, det er alt for langsomt og der opstår uskarpe samlinger imellem de forskellige afsatte punkters områder. Hvad mener du om det??