› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Nyt kamera fra SBIG
- Dette emne har 53 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af Astro Optics. This post has been viewed 704 times
-
ForfatterIndlæg
-
10. november 2009 kl. 13:38 #26316
Anonym- Super Nova
Hej lige et svar til Jesper.
Nu ved jeg ikke om det var mig du tænkte på mht. skæld ud. Det var bestemt ikke tanken.Bortset fra det, så kan man godt gå hen og blive lidt deprimeret, når man hele tiden skal læse om at nu kunne man have fået det samme kamera i en anden kasse langt billigere.Derfor vælger jeg at sige, at så må det være et andet kamera det drejer sig om. Jeg vil gerne have lov til at synes at mit køb var det rigtige. For skal man suse efter alle disse kloner, er jeg bange for at man aldrig kommer igang!Derfor allesammen – vær glad for det i har købt og lad så andre om at købe klonerne.Vi ved jo godt, at det aldrig er en guldrandet investering at købe det vi har brug for, idet morgendagen altid bringer noget nyt. Det hjælper bare ikke hvis man vil igang i dag!!!Mvh.10. november 2009 kl. 13:53 #26317
jesperDeltager- Neutron star
Selvfølgelig skal du glæde dig over dit kamera Johannes, det er der al mulig grund til. Men vi andre skal jo have lov til at interessere os lidt for hvad der er inden i de forskellige af slagsen og hvad der er det bedste køb lige nu.
10. november 2009 kl. 15:06 #26319
mortenDeltager- Super Nova
Kan det passe at den AO dims kræver 90 mm indadfokus? Det lyder ganske meget, og betyder at den ikke kan anvendes til newtons.
morten 2009-11-10 14:07:16 10. november 2009 kl. 16:01 #26321
Astro OpticsDeltager- Main Sequence
MStauning wrote:
Ud over disse to programmer, kender jeg kun Sbigs eget der understøtter AO-7 (dog mener jeg at AstroArt også gør). Altså så længe vi snakker Windows 🙂Hej Michael,
Yes, Astroart understøtter alle SBIG kameraer og AO7/8 system:SBIG™ All cameras – Version 4.10
USB, Ethernet, parallel port. Windows Vista/XP/98/Me/2000 compatible. All new cameras are now supported.Og fra Astroarts instruktion:The AO-7/8 Short focal option mode is an optimized mode to drive the Adaptive Optics when the focal length of the telescope is less than 2 meter. To calibrate the AO just follow the same steps needed to calibrate a mount for autoguide, see the Guide, chapter: autoguide.MvhMogens
Mvh
Mogens Zachariasen
http://www.astro-optics.dkForhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters.10. november 2009 kl. 17:27 #26326
mstauningDeltager- Black Hole
Morten – Jeps det kan lyde ganske rigtigt.
Mogens – Tak mente nok også at den kunne AO, men når jeg ikke har prøvet det så er det jo svært at udtale sig sikkert… Har nemlig heller ikke kikket efter det 😉10. november 2009 kl. 18:26 #26331
helgeDeltager- Giant
Så kom der lidt mere info om det nye SXVR-H18:
Nu mangler vi bare en pris. Har lige skrevet til Starlight Xpress og spurgt. Hvis prisen er lige så attraktiv som SBIG’s, så er der kun et ønske på min ønskeseddel til jul.
10. november 2009 kl. 21:19 #26339
helgeDeltager- Giant
Så fik jeg en foreløbig pris fra Starlight Xpress på den nye SXVR-H18. De regner med, at den kommer til at koste £1900 eller lidt billigere. Dvs. lidt dyrere end SBIG’s, men til gengæld passer den så til Hyperstar, og den er noget lettere.
Hvad mon Astro Optics så vil tage for den?10. november 2009 kl. 22:35 #26345
rigoDeltager- Super Nova
ja det slake design Starlight Xpress er helt sikker at fortække på længer sigt, men prisen er jo suks ind til vider
10. november 2009 kl. 23:02 #26349
Astro OpticsDeltager- Main Sequence
Helge wrote: Så fik jeg en foreløbig pris fra Starlight Xpress på den nye SXVR-H18. De regner med, at den kommer til at koste £1900 eller lidt billigere. Dvs. lidt dyrere end SBIG’s, men til gengæld passer den så til Hyperstar, og den er noget lettere.
Hvad mon Astro Optics så vil tage for den?Hej Helge,Venter helt aktuelt på en forhandlerpris fra Starlight Xpress.
De er nok ikke landet på den endelige pris endnu, men jeg håber at kunne holde den nede i et fornuftigt leje – selv med den danske moms.MvhMogens
Mvh
Mogens Zachariasen
http://www.astro-optics.dkForhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Nyt kamera fra SBIG' er lukket for nye svar.