Nyt kamera fra SBIG

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Nyt kamera fra SBIG

• Dette emne har 53 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af Astro Optics. This post has been viewed 702 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 54 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Kære venner.

Konkurrence er et gode – såfremt det sker på ordentlige vilkår. At sammenligne priser på selvimporterede varer fra USA og ting leveret af danske forhandlere er ikke fair, især ikke når man så samtidig andet sted på dette forum kan læse om, at det ligefremfrem kan være farligt at handle på nettet fra USA.

Qcam9 i forklædninger og dødsstød til samme – jeg vil mene, at man først skal have haft tingene i hånden, før man ved noget om det – jeg tror det nu ikke! Sbig er et anerkendt mærke, som man rolig kan have tiltro til, men at tro man får mere end man betaler for, er som regel lidt blåøjet. Under alle omstændigheder er jeg hamrende glad for mit danskleverede Qcam9, og at jeg kan banke chippen ned på -30 grader, selvom jeg måtte stå i 20 graders varme i en sydfransk sommernat, gør at det lige er kameraet for mig. Og Henriks altid fine service betaler jeg også gerne lidt ekstra for.

johannes2009-11-06 08:57:08

joergen.k
      Deltager
        • Nova

der har manglet et momocromt mellem klasses kamera som Sbig at chippen så er en kaf 8300 er kun en fed side givinst.(mellem 10000-15000.kr)

Den er helt sikker på min to buy list.

jesper
        Deltager
          • Neutron star

jørgen k wrote: der har manglet et momocromt mellem klasses kamera som Sbig at chippen så er en kaf 8300 er kun en fed side givinst.(mellem 10000-15000.kr)

Den er helt sikker på min to buy list.

Helt rigtigt, jeg tror det rammer et markedssegment (hedder det vist) som rigtig mange er interesseret i. Lur mig om ikke de andre 8300 producenter følger trop med prissænkninger.

Jesper2009-11-07 10:39:29

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Det var da noget af en prisforskel.-Husk på at da Qcam8 blev lanceret kostede det omkring de 18.000.-Det er nu nede på 11.600.-Så mon ikke man ser et prisfald på Qcam9 med udspillet fra SBIG.

helge
            Deltager
              • Giant

Det bliver også lidt spændende, hvad den nye SXVR-H18 fra Starlight Xpress kommer til at koste. Den bruger samme chip. Den kommer sidst på måneden.

motomandk
                • Main Sequence

Tak for informationerne, der straks er sendt videre til Qiu!
                Tro det om i vil, men S-BIG’en er (x-moms) under min indkøbspris på Qcam9 før omkostninger. Så Qiu må gøre et eller andet! Smile Det bliver spændende!

For at sætte det i relief, er min pris på 18999,- europas billigste – og det i et land med den højeste moms!

/Henrik (H)

(igen undskyld for et ‘kommercielt’ indlæg i forkert tråd!)

motomanDK2009-11-07 22:22:40

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

Havde Qiu ikke begyndt at lave sine kameraer, så havde den SBIG nok kostet lige så meget som de øvrige…

joergen.k
                  Deltager
                    • Nova

Se nu bliver det interresant

citat fra Qiuhy forum: We released QHY9C color version. It is using KAF8300CE. We will post technical test images on Monday. The QHY9C is expected be similar price of QHY8.

kommer også med sony chip:SONY color sensor is very good .espeically in QE and thermal noise control. But more selection is good for users.So we also release this verison.

mogens
                    Deltager
                      • Super Nova

Hej Jørgen

Qiuhy siger vist ikke noget om at der kommer et nyt kamera med Sony chip.-Han svarer blot på et indlæg, der lyder I still like the Sony chips better than the Kodak ones .

Eller har jeg misforstået noget?

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Spændende med de nye CCD-kameramodeller. Det er også interessant at se, hvordan priserne er på vej ned. Denne udvikling fortsætter selvfølgelig – og samtidigt vil vi se, at spejlrefleksdigitalkameraerne blive bedre og bedre. Forskellen på et dedikeret CCD-kamera og digitalspejlreflekskameraet bliver mindre og mindre.

Jeg tror at jeg vil foreslå, at vores næste kamera skal være et spejlrefleks – det er nogle fastastisk flotte astrofotos man kan tage med sådan et.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

helge
                        Deltager
                          • Giant

Jørgen, det kommer ikke også med Sony chip – der henvises til QHY8’s Sony chip, så vidt jeg kan læse.

Jeg kan dog ikke rigtig se argumentet for at vælge et farvekamera med KAF8300 chippen fra Qiu, når der eksisterer et QHY8 med meget mere støjsvag chip. Så skulle det da kun være på grund af pixelstørrelsen.

helge
                          Deltager
                            • Giant

Du kom mig i forkøbet, Mogens Wink

Bjørn Sandåker
                            Deltager
                              • Neutron star

jørgen k wrote: kommer også med sony chip:SONY color sensor is very good .espeically in QE and thermal noise control.

KAF8300-chipen er super, men jeg kommer ikke til at køpe noget der står Sony på i morgen. De er havnet på min boikott-liste sammen med Apple, Microsoft, Tine, Gilde og Prior. (De tre sistnevnte er norske matvareprodusenter).

Mvh,
                              Bjørn

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Bjørn – Hvorfor? Altså ikke M$ og dem, men Sony?

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Sony er på listen p.g.a. rootkit-affæren, generell proteksjonisme, proprietære “standarder” de pusher og uttalt støtte til kopibeskyttelse på digitale media. De har også en del svin på skogen m.h.t. skitten forretningspraksis.

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 54 i alt)
                                • Emnet 'Nyt kamera fra SBIG' er lukket for nye svar.