NYT KAMERA

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG NYT KAMERA

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af outlook. This post has been viewed 364 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Hej Alle

Jeg har lige købt et Nikon D90 DSLR kamera, efter mange overvejelser, bla. pris og anvendelighed til både astronomi og alm. foto, områder der interesserer mig meget.

Kameraet har over 12 mil. pixels, stor skærm med live-funktion, kan optage små avi-film med 1280×960 pixels-opløsning, passer til mine objektiver, passer til mine teleskoper. I overvejelserne var der de forskellige ccd-kameraer til omkring 10.000 kr. og dette kostede med en 18mm til 105mm telezoom med indbygget billedstabilisering og 4 Gb hukommelseskort, levering kr.8634,00. Jeg er meget spændt på hvordan det vil opføre sig til astronomi, men vejret har jo ikke været til noget af den slags endnu. Derfor har jeg indtil nu, eksperimenteret med diverse tele-foto’s i lokalområdet. Det viste billed kan måske fortælle noget om hvilken opløsning jeg kan forvente. Postkassen er ca. 150 meter væk, hvilket giver at et buesekund fylder ca. 0.73 mm i denne afstand. Bogstaverne er 2.5 mm i “ben” tykkelse og hele billedet fylder 844 pixels i bredden( det er “croppet” fra det originale. Billederne ses på næste side.

bwinkler
      Deltager
        • Nova

bwinkler
        Deltager
          • Nova

outlook
          Deltager
            • Super Nova

Fint kamera, selvom der godt nok skal lidt af et kort til at gemme video i den opløsning, men hvorfor vil du egentlig sælge din Mewlon som jeg formoder er “bagmanden” bag Clavius fotoet i en anden tråd? Og hvad bruger du ellers i dag af udstyr? Tongue

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'NYT KAMERA' er lukket for nye svar.