Nyt fænomen observeret

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Nyt fænomen observeret

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 4 måneder siden af landbo. This post has been viewed 590 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

clauskaf
    Deltager
      • Nova

Jeg har lige observeret en stor lysende gaskugle og det mærkværdige var at den er fremme på daghimmelen? Hvad kan det være? Det er ikke noget jeg har observeret længe?

Hilsen Claus

leoras
      Deltager
        • Super Giant

landbo
        Deltager
          • Nova

ClausKAF wrote: Jeg har lige observeret en stor lysende gaskugle og det mærkværdige var at den er fremme på daghimmelen? Hvad kan det være? Det er ikke noget jeg har observeret længe?

Hilsen Claus

Jamen dog Claus. Hænger solen stadig på himmelbuen ?

Noget kan i øvrigt tyde på der er mulighed for nordlys, hvis man er heldig.

nightsky
          Deltager
            • Neutron star

Hhhmmmm, selvlysende skyer?

jesperg
            Deltager
              • Super Nova

Landbo wrote: Noget kan i øvrigt tyde på der er mulighed for nordlys, hvis man er heldig.

Der var en kort opklaring seneste nat ved 4-tiden, gennem en våd kuppel kan man se antydning af rødt nordlys – og der er som sagt gode chancer for nordlys i den kommende nat.

På billedet herunder (twitter) kan man også se en stor fjern grøn ildkugle, langt ude over Nordsøen.

Vi må godt nok håbe, at alt det regnvejr kan svæve et andet sted hen…

https://twitter.com/hvadihimlen/status/662999203879211008

Jesper G.

landbo
              Deltager
                • Nova

Spændende med nedslaget ud over Norsøen Jesper. Der skulle være en chance for at både Nordmændene og Englænderne har set noget, forudsat vejret er med dem.

Men her har DMI ombestemt sig (igen igen). Den delsvise opklaring der skulle komme ved midnat er udskudt til kl. 3. Både Metro og YR mener den kommer senere. Det mest opløftende ved YR er faktisk, de mener stedet her er beboet !!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Nyt fænomen observeret' er lukket for nye svar.