Nye planetcams fra Celestron/IS

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Nye planetcams fra Celestron/IS

• Dette emne har 15 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 8 måneder siden af nightsky. This post has been viewed 66 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Celestron har samarbejdet med The Imaging Source om en serie nye solsystemkameraer som ser ret interessante ud. Nyt i forhold til IS eget referencekamera DMK618 ser ud til at være 12 bit og USB 3, men der kan jo være andre forbedringer af designet. Om kameraet sætter nye standarder må tiden vise, men det er da godt at IS ikke sover på laurbærene (som Lumenera). Også et godt træk for Celestron.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Så skal man også have ny PC, mine usb 1 kan ikke følge med der LOL
        Men designet kan de, i mine øjne altså…

holm
        Deltager
          • Super Giant

Ja, det ser godt ud – men har vi brug for flere planet kamera’er..??

Syn’s det bliver rigtig interessant hvis der kom et “billigt” alternativ til f.eks. Atik…men det er også kun fordi jeg er en fattigrøv….

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Har stadig ‘kun’ et webcam til planeter, så ja, et billigt et med kvalitet ville være dejligt, meeen det plejer jo ikke at passe sammen Big%20smile

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Ærlig talt forstår jeg ikke dette samarbejde. Det er jo desuden de velkendte Sony chips i disse kameraer. Kameraerne spås ikke nogen succes på Cloudynights og af samme grund. Og skal disse kameraer spås et nogenlunde salg skal prisen ned for alvor og det kommer den nok ikke med disse chips og usb 3. Disse kameraer har IS jo allerede…Wacko

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

apollo.13
              Deltager
                • Main Sequence

Forstå ikke, at man smider et nyt produkt på gaden som ikke er kompatibel med OS X.

Vh. Morten

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Sjovt nok synes jeg Sony chips, 12 bit, nyt TIS design og USB 3 de er store fordele ved disse nye kameraer. Celestron er bevet kritiseret for at satse på billige webcams og nu skal de så kritiseres for at satse på kvalitet … Men hvis CN folkene siger de ikke duer så mååå det jo være rigtigt … Censored

Anonym
                    • Nova

Apollo 13 wrote: Forstå ikke, at man smider et nyt produkt på gaden som ikke er kompatibel med OS X.

Jeg tror du har kan start en lang og kedelig tråd…

joergen.k
                    Deltager
                      • Nova

Ahhhh de der cn folk er jo ikke guder.

outlook
                      Deltager
                        • Super Nova

Når TIS allerede som jeg skriver, har kameraer der kan det samme, så er der vel ingen grund til at komme dem på nye flasker med mindre der er en økonomisk gevinst.

Jeg kan forestille mig, at samarbejdet er opstået, så TIS på den måde kan nå ud til et større marked som det kinesiske. Og både TIS og Celestron lukrerer på det.

Hilsen Leif,
                        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

jesper
                        Deltager
                          • Neutron star

Kameraerne har jo nye features (12 bit, USB3 ..) i forhold til DMK618. Og hvordan ved du at det ikke er helt ny, eller opdateret elektronik? Hvordan ved du at de “kan det samme” når ingen har prøvet dem endnu? Det skulle være mærkeligt hvis ikke TIS har arbejdet på sagen i de mellemliggende par år. Lad os nu vente og se hvad de kan i stedet for at jorde dem inden nogen har haft dem i hånden.

outlook
                          Deltager
                            • Super Nova

Jamen så for sidste gang…Her et link til TIS hjemmeside, der jo netop har disse kameraer:

Så må alle stemmer da forstumme…Hvorfor skulle TIS hjælpe et andet firma med at udvikle bedre kameraer end dem de selv går og laver??

Hilsen Leif,

jesper
                            Deltager
                              • Neutron star

Det kamera du linker til hører jo ikke engang til astronomy camra serien, så hvorfra ved du at det er mage til Skyris?

The Imaging Source USB 3.0 astronomy cameras are now distributed exclusively through Celestron. Man kan altså ikke købe de samme kameraer gennem TIS. Og hermed forstummer min stemme som ønsket Wink

mikael_joe
                              Deltager
                                • Super Nova

Nok fordi de primært sælger til industrien og dækker deres behov.

Astronomy delen har de så gået i samarbejde med Celestron nok fordi de har kontakterne og navnet indenfor astronomibranchen.

I mine øjne er det et nøje udtænkt strategiskplan.

swr
                                  • Giant

Det er vel også smart nok at sælge gennem et etableret navn i branchen i stedet for selv at skulle etablere et nyt distributionsnetværk i en anden branche?

De procenter de skal aflevere til Celestron kommer sikkert igen i form af øget salg?

De får i al fald en helt anden eksponering, og hvis ellers produkterne er i orden skal salget nok følge efter.

Mvh Søren
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'Nye planetcams fra Celestron/IS' er lukket for nye svar.