› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER › Nyd sommervejret, mens i kan
- Dette emne har 99 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 8 Är, 7 mÄneder siden af astrojensen. This post has been viewed 2882 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
28. juli 2015 kl. 10:06 #134997
allan_dystrupDeltager- Nova
Dang!
Den der 180’er er da mindst en Cathrina klasse orkan…
“Take cover”!!!
28. juli 2015 kl. 19:43 #135001
outlookDeltager- Super Nova
rudibr wrote:
Holy shit for en refraktor, hvad koster sÄdan et monster? Og fÞlger der mon et klippekort til kiropraktor med?
Renten er jo lav og kursen hÞj, sÄ mÄske kan kone og bank overtales til at konvertere frivÊrdi i mursten til glas
Tja, det bliver en del mursten for vi taler om smÄ 25.000 euro! Hertil kommer sÄ ringe, sÞger og en kuffert til vidunderet. Med 16,5 kilo tubus vÊgt kan du sagtens slÊbe den hen til den sikkert nok alt for dyre montering.
Hvor mange forbinder Astro-Physics med high-end refraktorer sÄ er virkeligheden den, at de i dag mere og mere fremstiller high-end monteringer. NÄr det sÄ passer Ronald og der kommer et passende parti glas forbi, sÄ laver han en serie refraktorer.
Men det er i dag nok tvivlsomt, at der kommer stÞrre enheder end deres nuvÊrende version II af 130GT. Ja, faktisk sÄ sÊlger han i Þjeblikket ud af sine personlige refraktorer, fx en Starfire 175 f/8 EDF som er i auktion i Þjeblikket pÄ Astromart.
Derfor er det i hĂžj grad firmaer som TEC og CFF som sammen med Takahashi, der dominerer markedet i dag for high-end refraktorer stĂžrre end 5″. Og Ronald har altid sagt, at der findes gode refraktorer derude. Er man visuel, er det andre steder man skal sĂžge.
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting28. juli 2015 kl. 20:04 #135002
astrojensenDeltager- Neutron star
Det er nu ikke mere end et Är eller to siden, at Roland Christen lavede en serie pÄ ti 175mm f/8 Starfires og han har stadig glas liggende til flere refraktorer (men mÄske ikke i den stÞrrelsesorden).
Thomas, Bornholm
30. juli 2015 kl. 09:51 #135019
For nu at vende tilbage til trĂ„dens oprindelige emne, sĂ„ synes jeg nu godt nok, de tager sig god tid inde pĂ„ toldkontoret…
Thomas, Bornholm
30. juli 2015 kl. 09:57 #135020
jens.jacobsenDeltager- Neutron star
De er nok ved at give den samme behandling som min stakkels C8.
Grundigt arbejde tager tidmvh
Jens30. juli 2015 kl. 10:32 #135021
Ja uha, uha. Man frygter det vĂŠrste…
Thomas, Bornholm
30. juli 2015 kl. 11:01 #135022
Astrojensen wrote: For nu at vende tilbage til trĂ„dens oprindelige emne, sĂ„ synes jeg nu godt nok, de tager sig god tid inde pĂ„ toldkontoret…
Thomas, Bornholm
De ska jo lige fÞrst fÄ Þje pÄ den, Thomas. Den er jo ikke sÄ stor..
MÄske tar de den for at vÊre et kikkertsigte og tilkalder PET og SWAT team.
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting30. juli 2015 kl. 11:16 #135023
allan_dystrupDeltager- Nova
Astrojensen wrote: …jeg har ikke kĂžbt den, jeg har fĂ„et den til lĂ„ns “et Ă„rs tid”. NĂ„r Ă„ret sĂ„ er gĂ„et, sĂ„ “kan vi finde ud af noget med en god pris”.
Puha Thomas,jeg spekulerer over hvordan privatimport@post.dk vil hÄndtere dette scenarie ?
Jeg ville ringe til dem (kundeservice: 70 21 80 70), opgive forsendelsesnummer, hĂžre hvad status er for pakken, og fĂ„ en snak om, hvordan det kan hĂ„ndteres. Det gĂ„r nok lidt langsommere her i ferietiden, men normalt er de da til at tale med…
Allan
30. juli 2015 kl. 12:11 #135024
natteravnDeltager- Main Sequence
De danske toldere er ikke sÄdan at lÞbe om hjÞrnerne med..!! De gennemgÄr alt i detaljer! Et triplet objektiv har god plads imellem linserne men mon ikke de samler det hele ordentlig igen??
Ej den skal nok dukke op i god behold men man er altid skide nervÞs nÄr det drejer sig om kostbare ting
Mon ikke du er igang med at observere med den i nĂŠste uge? Har hĂžrt rygter om sommer i nĂŠste uge nemlig,,
30. juli 2015 kl. 15:01 #135025
joergen.kDeltager- Nova
Astrojensen wrote: For nu at vende tilbage til trĂ„dens oprindelige emne, sĂ„ synes jeg nu godt nok, de tager sig god tid inde pĂ„ toldkontoret…
Thomas, Bornholm
Jamen Thomas rolig nu,de skal jo have tid til at smadre det ordentligt.
de er nÊsten lige sÄ slemme som post danmark
30. juli 2015 kl. 18:04 #135028
landboDeltager- Nova
jĂžrgen k wrote:
For nu at vende tilbage til trĂ„dens oprindelige emne, sĂ„ synes jeg nu godt nok, de tager sig god tid inde pĂ„ toldkontoret…
Thomas, Bornholm
Jamen Thomas rolig nu,de skal jo have tid til at smadre det ordentligt.
de er nÊsten lige sÄ slemme som post danmark
Ja og vejleret er ogsÄ blevet umiskendelig bedre.
Et stort
til det Danske uvĂŠsen.
30. juli 2015 kl. 19:00 #135029
Tja, ToldvĂŠsenet skelner ikke mellem lĂ„nt og kĂžbt. Der skal vel betales told og moms af den “lĂ„nte” kikkert. Det tar sikkert lidt tid at finde ud af prisen pĂ„ sĂ„dan en. Mand, told og ikke mindst moms af et par tusinde euro.. Jeg troede egentlig den kom fra et EU land, fy for pokker da..
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting30. juli 2015 kl. 19:16 #135030
Hvis de ikke tager den pĂ„ pakken pĂ„lydende vĂŠrdi for gode varer, men selv sĂŠtter en pris, baseret pĂ„ hvad de nu kan finde pĂ„ nettet, sĂ„ har jeg intet andet valg, end at nĂŠgte modtagelsen og lade den sende tilbage…
SĂ„ enkelt er det.
Thomas, Bornholm
30. juli 2015 kl. 19:42 #135031
natteravnDeltager- Main Sequence
Du har jo lÄnt kikkerten og ikke kÞbt sÄ der kan vel hÞjst blive tale om told i vÊrste fald som er ca. 4% sÄ lad det nu ikk allerede blive et mareridt
30. juli 2015 kl. 19:59 #135033
Man har nok en tendens til at forestille sig det vÊrste, nÄr den slags myndigheder er indblandet.
Thomas, Bornholm
-
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet 'Nyd sommervejret, mens i kan' er lukket for nye svar.