Nybegynder Hjælp

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Nybegynder Hjælp

• Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 1 måned siden af apollo. This post has been viewed 535 times72. This post has been viewed 535 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

apollo.72
    Deltager
      • Giant

Hej Astro folkens.

Jeg er nybegynder og fik sidste år anskaffet mig noget udstyr. En LX200 10″ACF+ enETX 125 PE.

ETXern kører fint og aligner som den skal,men LX 200 har jeg problemer med. Når jeg kører en auto align på 2 stjerner rammer den på ingen måde en klar stjerne og prøver jeg at ramme en klar stjerne får jeg fejl på align. Har nogen af jer erfaring med problemet .

Mvh Martin.Apollo 722015-01-24 17:09:09

jskals
      Deltager
        • Main Sequence

Hej

Jeg ved at det er elementært, men tjek lige koordinater, tid, at sommertid er slået fra, en ekstra gang

er før støt på især sommertiden der drillede.

man kan sagtens stirre sig blind

Søren Hansen
        Deltager
          • Giant

Hej Martin

Jeg går ud fra du har læst manualen.

1. peg teleskopet mod nord

2. sæt det i vatter, både selve mountet og derefter teleskopet

3. vælg easy 2 star alignment

Ellers slå GPS til, så burde det være lige så let som på din ETX

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Jeg havde engang en alt/az mount med samme problem. Kamera og ikke teleskop. Det viste sig at jeg havde monteret kameraet omvendt så da drejede drt 180° virkede alt igen som det plejede.

/Rudi B. Rasmussen

apollo.72
            Deltager
              • Giant

1000 tak for jeres svar. Er ude med LXern og har kontrolleret level,nord og sommertid. Stadig samme resultat. Kører auto align på 2 stjerner og ingen af dem er i nærheden af søgeren men ligger ca 1,5 håndsbredde til venstre. Forsøger jeg at sleewe hen på den nærmeste klare stjerne er der igen fejl på align 😬

Søren Hansen
              Deltager
                • Giant