Nybegynder……Hjælp!

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Nybegynder……Hjælp!

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af mikkellund. This post has been viewed 978 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

joergensen
      • Asteroid

Hej

Jeg har netop anskaffet en Celestron Nexstar 130SLT, uden nogen form for kendskab til Astro.

Jeg har prøvet den et par aftener uden at få noget særligt ud af det.

Så skuffelsen er lidt svær at skjule.

Hvad er det egentlig realistisk at se med sådan en kikkert?

Mvh

Jørgen

mikkellund
        • Giant

Først velkommen til.

Det er meget svært at beskrive hvad man kan se med sådan en kikkert. Om man er skuffet hænger jo sammen med ens forventninger.
        Det kan være meget svært at komme igang, derfor kan det være meget givende at møde andre med samme interesse. De vil kunne hjælpe dig igang.
        Der er flere foreninger i nordjylland, den største er selvfølgligt i Aalborg: http://www.nafa.dk/

Der ser ud til at blive klart i morgen aften, der er vi et par stykker der mødes på gymnasiet i Aars kl 1930. Der kan du komme forbi med dit udstyr så skal vi hjælpe dig igang. http://intra.vhim-gym.dk/astronomi/

Hilsen Mikkel

MikkelLund2008-10-05 23:08:50

joergensen
          • Asteroid

Hej Mikkel

Tak for dit svar.

Du har uden tvivl ret når du skriver at det kan være svært at komme igang.

Jeg takker for tilbudet og regner med at kigge ud på Aars gymnasium i aften, medbringende mit teleskop.

Hvordan finder jeg jer?

Mvh

Jørgen

mikkellund
            • Giant

Hej Carsten

Du skal være så velkommen.
            Lokalet heddet 1-8 og ligger i det syd østlig hjørne, markeret med blå

Vi ses. Du kan evt ringe til mig på 26742343 hvis der skulle være nogle problemer med at finde det osv.

MikkelLund2008-10-06 07:24:02

joergensen
              • Asteroid

Hej Mikkel

Jeg skylder lige at sige tak for hjælpen !

Det gav mig helt sikkert noget at arbejde videre med.

Det er dog ikke lykkedes at lave en Sky Allign endnu. Ifølge manualen skal det være muligt at agligne efter 3 tilfældige unavngivne stjerner, men der må være en anden detalje der er forkert. Vejret har desværre ikke givet mig de store muligheder for at komme videre.

Jeg regner med at kigge ud til jer igen en dag, hvor himlen er klar.

Mvh

Jørgen

mikkellund
                • Giant

Hej Jørgen

Det må du endeligt gør. Vi har også åbent i observatoriet om Torsdagen. Så kan du få et kig i en stor kikkert.

Hilsen Mikkel

hoest
                Deltager
                  • Nova

Hej Jørgensen
                  Du kan roligt følge efter Mikkel det værste der kan ske er at han snakker ørerne af dig.
                  Der er ikke noget bedre for astrofolk end nye intersserede personerLOLGeek
                  Mikke det er ikke personligt men jeg ved det fra mig selv

mikkellund
                    • Giant

Hahaha, Nu har Jørgen været til møde hos aars astronomerne en gang, så der må være mindst et øre tilbage…

Mikkel

MikkelLund2008-10-26 21:18:26

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Nybegynder……Hjælp!' er lukket for nye svar.