› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Ny vin på gamle flasker
- Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 126 times
-
ForfatterIndlæg
-
21. august 2009 kl. 20:12 #20308
jesperDeltager- Neutron star
Hej alle,
Her er et HaGB billede, lavet med Ha data fra sidste år, og farvedata taget i aftes med Canon EOS 5D mk II. Ideen med billedet er at lægge Ha data ind over det røde lag i farvebilledet, for derved at få rigtige farver i både tågen og stjernerne. Det kræver en del billedbehandling, og der er kun 40 minutter med 5D indtil videre, så billedet skal betragtes som en mellemtid.
Her er en større udgave:21. august 2009 kl. 21:09 #20311
k_holstDeltager- Nova
Sikke nogen detaljer du har i tågen – Super flot
Ja stjernefarven har du ikke ramt helt godt endnu. Glæder mig til at se det færdige billede.
21. august 2009 kl. 21:19 #20312
hoestDeltager- Nova
Hej Jesper
det der kan man slet ikke fra Kastrups lysforurenede by
er du helt sikker på du ikke har snydt.
Fantastisk billede21. august 2009 kl. 22:59 #20324
wiebenDeltager- Nova
Hej Jesper,
Knald på farverne. Stjernerne øverst oppe har nok lige fået lidt for meget af den blå, men nu er det jo som du skriver også “kun” en mellemtid. Glæder mig til den færdige version.
Hvad syntes du ellers om 5D’eren til astro?
21. august 2009 kl. 23:22 #20328
Hej igen og tak for kommentarerne. Ja det er jo kun første mellemtid og den er temmelig rå. Fotonerne tikker ind lige nu til fortsættelsen.
Jeg er meget glad for 5D’eren, både til almindelig foto og astrofoto. Jeg sidder lige nu og laver 5 minutters eksponeringer og kalibrerer med darks. Der er næsten ingen forskel at se med og uden dark, så det er et meget støjfrit kamera. Canon siger selv at det er det bedste DSLR de har lavet itv. Bedre end deres megadyre prof topmodel, som har et par år på bagen. Jeg tror det gerne.22. august 2009 kl. 00:00 #20329
mogensDeltager- Super Nova
Hej Jesper
Et farverigt billedeHvordan ser et billlede ud – kun med 5Deren?
22. august 2009 kl. 00:28 #20331
Hej Mogens,
Jeg skal poste et i morgen. Det ser ud til at luften er klarere i aften end den var i går, selvom der kommer lidt drivende skyer af og til. Jeg er i øvrigt spændt på hvor længe batteriet holder. 2-1/2 time foreløbig.Jesper 2009-08-22 00:32:37 22. august 2009 kl. 15:38 #20349
Anonym- Super Nova
Nyt emne
Svar på emne
Send emne til en ven
Printervenlig version
Hop til: Vælg forum Aktuelt Astronomi Brugte teleskoper samt tilbehør Sælges Købes Instrumenter og udstyr i kommision Diverse Forslag til admin Alle andre indlæg Teleskoper Meade & Bresser Teleskoper Hjemmebyggede Teleskoper & Tilbehør Andre Teleskoper Tilbehør til teleskoper Opstillinger og tilbehør for do Bøger og programmer Astrofoto med CCD/DSLR .Okular,filter o.s.v ——————– Forum forside Aktive emner Svar på almindelige spørgsmål Medlemsinformation Søgeside forum -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Ny vin på gamle flasker' er lukket for nye svar.