Ny vin på gamle flasker

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Ny vin på gamle flasker

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 126 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle,

Her er et HaGB billede, lavet med Ha data fra sidste år, og farvedata taget i aftes med Canon EOS 5D mk II. Ideen med billedet er at lægge Ha data ind over det røde lag i farvebilledet, for derved at få rigtige farver i både tågen og stjernerne. Det kræver en del billedbehandling, og der er kun 40 minutter med 5D indtil videre, så billedet skal betragtes som en mellemtid.

Her er en større udgave:

k_holst
      Deltager
        • Nova

Sikke nogen detaljer du har i tågen – Super flotThumbs%20Up

Ja stjernefarven har du ikke ramt helt godt endnu. Glæder mig til at se det færdige billede.

hoest
        Deltager
          • Nova

Hej Jesper
          det der kan man slet ikke fra Kastrups lysforurenede by
          er du helt sikker på du ikke har snydt.LOL
          Fantastisk billedeClap

wieben
          Deltager
            • Nova

Hej Jesper,

Knald på farverne. Stjernerne øverst oppe har nok lige fået lidt for meget af den blå, men nu er det jo som du skriver også “kun” en mellemtid. Glæder mig til den færdige version.

Hvad syntes du ellers om 5D’eren til astro?

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Hej igen og tak for kommentarerne. Ja det er jo kun første mellemtid og den er temmelig rå. Fotonerne tikker ind lige nu til fortsættelsen.

Jeg er meget glad for 5D’eren, både til almindelig foto og astrofoto. Jeg sidder lige nu og laver 5 minutters eksponeringer og kalibrerer med darks. Der er næsten ingen forskel at se med og uden dark, så det er et meget støjfrit kamera. Canon siger selv at det er det bedste DSLR de har lavet itv. Bedre end deres megadyre prof topmodel, som har et par år på bagen. Jeg tror det gerne.

mogens
              Deltager
                • Super Nova

Hej Jesper

Et farverigt billedeSmileHvordan ser et billlede ud – kun med 5Deren?

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Hej Mogens,

Jeg skal poste et i morgen. Det ser ud til at luften er klarere i aften end den var i går, selvom der kommer lidt drivende skyer af og til. Jeg er i øvrigt spændt på hvor længe batteriet holder. 2-1/2 time foreløbig.

Jesper2009-08-22 00:32:37

Anonym
                    • Super Nova

Hej Jesper.
                    Som vanlig et flot billede fra din hånd Jesper!
                    Det er en spændende udfordring at prøve at kombinere HA og et farvebillede – enten fuldt ud eller ved at udskifte den normal røde farve med et rent HA-billede.

Jeg har selv leget lidt med lagunetågen jeg fotograferede i Frankrig, ved at udskifte den røde farve med HA. Lad mig lige sige med det samme, at HA billedet har jeg ikke selv taget, det må vente til jeg modtager mit Qcam9 kamera formentlig i næste uge. Men jeg har udelukket lavet det for træningens skyld, så jeg er forberedt til vinteren. Det er utroligt hvad et HA billede kan fremhæve detaljerne i et farvebillede, og netop detaljerne i tågen var det vigtigste, så det måtte stjernerne lide lidt under!

Mvh.

Johs

Til%20toppen%20af%20siden
                    Emne Næste%20emne

Nyt emne Svar på emne
                    Send emne til en ven
                    Printervenlig version

Hop til: Vælg forum Aktuelt Astronomi Brugte teleskoper samt tilbehør Sælges Købes Instrumenter og udstyr i kommision Diverse Forslag til admin Alle andre indlæg Teleskoper Meade & Bresser Teleskoper Hjemmebyggede Teleskoper & Tilbehør Andre Teleskoper Tilbehør til teleskoper Opstillinger og tilbehør for do Bøger og programmer Astrofoto med CCD/DSLR .Okular,filter o.s.v ——————– Forum forside Aktive emner Svar på almindelige spørgsmål Medlemsinformation Søgeside forum
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Ny vin på gamle flasker' er lukket for nye svar.