Ny version af Astronomisk Guide

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Ny version af Astronomisk Guide

• Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af camilla. This post has been viewed 406 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

camilla
    Deltager
      • Giant

Astronomisk Selskab har udgivet en ny flot version af astronomisk guide. Se nedenstående indlæg jeg har sakset fra astrolist.

Jeg har hentet to kasser, og der kan hentes enkelte eksemplarer derfra ved de to arrangementer Astronomisk Forening for Køge Bugt deltager i ved 100 timer om astronomi arrangementet (se min artikel på http://www.astronomibladet.dk) + lørdag på Lidemark, hvis Henning husker sin kasse.

Guiden kan også hentes i elektronisk format på http://www.astronomisk.dk

Nu er den trykte udgave af Astronomisk Guide kommet. Som det måske er nogle af jer bekendt huserer der for tiden en finanskrise. Jeg ved ikke om den er indblandet, men der er denne gang ikke blevet penge til at udsende guiden til alle de foreninger, biblioteker mv, der plejer at få den. I kan hente den i – foreløbig – København og Århus, se på http://www.astronomisk.dk/?ASTRONOMISK_GUIDE for adresser og kontaktpersoner. De, der kommer til Astronomisk Selskabs, Tycho Brahe Planetariums og Folkeuniversitetets fælles foredrag i København og Århus kan eventuelt hente den ved den lejlighed.

Tag endelig et par kasser med til jeres lokale bibliotek.

Jeg håber at få etableret lagre flere steder i landet. Hvis nogen af jer har mulighed for at opbevare nogle kasser til fordeling i jeres lokalområde vil det være meget kærkomment. Giv besked til mig – mq@astronomisk.dk – når I har fået fat i guiderne – så sætter jeg jer på listen på http://www.astronomisk.dk/?ASTRONOMISK_GUIDE

Undskyld besværet og god fornøjelse med guiden.

mvh Michael

camilla2009-03-31 22:06:17

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Det er feil i lenken til guiden på førstesiden til http://www.astronomisk.dk. Lenken er nå: http://www.astronomisk.dk/?Astronomisk_guide — og det riktige er, som du skriver i meldingen over http://www.astronomisk.dk/?ASTRONOMISK_GUIDE .

Mvh,
        Bjørn

camilla
        Deltager
          • Giant

Jeg har sendt besked til Birgit, sitets “webmoster”.

I menuen i venstre side, kan du dog også finde et link til astronomisk guide – og det virker!

Anonym
            • Super Nova

Hej Camilla.

Jeg synes det er fantastisk, at man kan afsætte flere hundred tusinde til layout og trykning af en fin guide (Mit omslagsbillede har nu ikke kostet noget, selvom det har taget mig en hel søndag at gøre billedet klar til tryk), og man så ikke har de 500,- der skal til at få fordelt guiden i passende portioner rundtomkring. Nu vil man formentlig sige, ligesom det offentilge altid gør, – jamen det er jo ikke den samme kasse som skal betale. Så vil det sige, at en masse mennesker skal bruge benzin på at afhente portioner, de to steder i landet, hvis det dyre blad ikke skal forgå?

Jeg tror ikke at forsendelsen, koster lige så meget som et foredragshonorar, så kunne man så ikke droppe et enkelt foredrag istedet.

Mvh.

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

Flot blad Thumbs%20Up
              Jeg håber vi får delt en masse ud i Lidemark på lørdag.

500 kr ????????????????????

Hvad er oplaget?
              Lad os antage 5000 stk.
              Sendt med PostDanmark 5000x 16,50 = 82500 kr. (250g forsendelse storbrev, 60 sider vejer nok mere end 100g)
              Ok, det er vist ikke rentabelt at sende hver enkelt blad ud til modtagerne.
              I øvrigt samme grund, at de fleste klubblade og magasiner ikke længere bliver sendt pr post.
              Nå, lad os prøve at sende nogle kasser så.
              5000 blade á 200g vejer 1000 kg.
              Lad os antage 66 kasser á 15 kg, det giver 66 x 160 kg = 10560 kr.

Det er selvfølgelig bare nogle hurtigt anslåede priser baseret på en masse antagelser.

Lars Malmgren2009-04-01 12:41:03

palle.b.
              Deltager
                • Nova

Flot tryksag, Den vil sikkert give info og nyskærighed til en masse. Thumbs%20Up

camilla
                Deltager
                  • Giant

Johannes – jeg har ikke rigtigt noget med Astronomisk Selskab eller guiden at gøre. Lidt af teksten er skrevet af mig, men det er 10 år siden – det må være genbrug :o)

Er du ikke med i Kolding Astronomiske Forening? Så kan du spørge Knud Strandbæk, for han er både med i bestyrelsen af Astronomisk Selskab og samtidigt en af redaktørerne af guiden.

Jeg er helt enig, at det er skidt at der ikke er råd til porto til forsendelse, men der er nok en god forklaring. Er der det, har Knud den formentligt. Lars’ argument lyder rigtigt. Folderen er rigtig stor (og tung) i år og trykt rigtigt flot.

Jeg har blot kopieret Michaels mail fra Astrolist over, til almindelig interesse.

Men jeg vil da opfordre alle til at hente kasser enten i København eller Aarhus, og hjælpe med at få dem distribueret. Rygtet går at oplaget er meget stort. Jeg gætter på 50.000 ex.

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Hej Camilla

Super godt at I får Guiden med ud til os på Lørdag – Rygterner svirrer at vi måske kan gå hen og blive rigtig mange mennesker. Ved en misforståelse fra Dagbladets side er vores arrangement blevet annonceret i Køge Dagblad – og med den vejrudsogt der er nu…pyha det bliver sjovt.

camilla
                    Deltager
                      • Giant

Frank – jeg regner også selv med at komme ned og besøge Jer på lørdag, men det bliver kun i den åbne del. Jeg kan også tage “min” kasse foldere med – vi har gode muligheder for at hente flere senere.

Jeg kan forstå at Henning sørger for at vores H-alfa kikkert kommer med, og måske tager jeg selv min 8″ SCT med, og benytter lejligheden til at se, hvor galt det står til med optikken, som nogle måske har læst om i en anden tråd.

Ja, vejrudsigten er drømmeagtig resten af ugen. Vi har rigtigt mange mennesker til foredrag i aften på Greve bibliotek, og jeg håber at vi kan få et kig på Månen og Saturn bagefter. Fredag står vi på Køge Torv 20-22 og så hos Jer lørdag. Det bliver en aktiv weekend – lad os krydse fingre for at det flotte vejr holder!! :o)

camilla
                      Deltager
                        • Giant

Lidt mere om distribution: Alle medlemmer af Astronomisk Selskab har i dag fået et eksemplar af guiden med posten. Jeg fik Knudepunktet i dag – og der lå en guide med Thumbs%20Up

Hvis man vil støtte foreningens gode initiativer som foredragsserier, astrotræf og Astronomisk Guide, kan jeg kun opforde til at man melder sig ind i foreningen som er landsdækkende:

camilla2009-04-04 16:02:50

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Ny version af Astronomisk Guide' er lukket for nye svar.