ny søgekikkert – eller give guidescope ekstra job

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER ny søgekikkert – eller give guidescope ekstra job

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 56 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg tænker på at opgradere min søgekikkert til en 9×50 med retvendings prisme. Den kan fås for ca kr 700,-

Men for at sparre vægt. tænkte jeg over at købe en retvende prisme med okkular, og så skifte mellem det og guide kameraet, idet jeg jo allerede har guide scope siddende. Der sidder jo en lille #fokus” ring på guide kameraet som jeg allerede bruger, så det er let at opnå fælles fokus.

Det er guide scopet på svalehalen på tubus ringene:

Hvis jeg køber en dedikeret søgekikkert, så vil jeg sætte den ved siden af guidescopet pga ballancen.

Nogen gode ideer, hvad gør I?rudibr2014-12-02 14:07:48

/Rudi B. Rasmussen

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Brugte i min tid slet ikke den lille finder,, jeg kørte til objektet og brugte webcameraet(guideren) som sigtekorn, det var indstillet samme som selve tubus…

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Det har jeg prøvet Tommy, men mit QHY kamera et ikke så lysstærkt. Jeg kunne feks ikke se M31 ensige M110 direkte fra kameraet.

/Rudi B. Rasmussen

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Ok, jeg havde et SSAG,, men har lige fået et Qhy farve til guider, jeg plejede at centere på en stjerne meget tæt på objektet via SSAG, snup et billede på hovedkameraet og centre derefter.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'ny søgekikkert – eller give guidescope ekstra job' er lukket for nye svar.