› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Ny regel på forum
- Dette emne har 101 svar og 35 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 4 måneder siden af jay. This post has been viewed 2770 times
-
ForfatterIndlæg
-
2. november 2010 kl. 18:21 #48390
jesperDeltager- Neutron star
TommyF wrote: Enig, selvfølgelig skal virksomheder/forhandlere høre og klargøre for dårlig service, kan bare ikke se dette forum skal være stedet når der findes sitet specielt til dette,,, enhver sag mellem forhandler og køber er i min verden en privat sag og bør ikke udblæses som her i detaljer…
Det er jeg enig med dig i Tommy. Der findes forbrugersites til den slags.Det er i øvrigt slående at nogle af dem som udtrykker utilfredshed i denne tråd, er folk som næsten aldrig poster på Astroforum til daglig. Hvad skal man så lægge i det? En mistænksom natur kunne måske tænke at de kun dukker op til overfladen når der er “ballade i luften”. Men nu er jeg heldigvis ikke mistænksom af natur .2. november 2010 kl. 18:40 #48391
karsten- Main Sequence
Jesper… Jeg formoder jeg i dit indlæg er en af disse “ballademagere” du tænker på. Jeg tolker din urimelige hentydning som et udtryk for mangel på argumenter… Jeg syntes faktisk din “tone” er noget skinger, men det er vel ok, hvis bare man har de samme holdninger som flertallet af moderatorerne.. Moral er godt men dobbeltmoral er dobbelt så godt..
2. november 2010 kl. 19:11 #48395
Hej Karsten,
Jeg undrer mig såmænd bare over hvorfor mon det er så vigtigt at blive ved med at himle op om den nye regel, hvis man alligevel næsten aldrig bruger dette forum. Jeg ville umiddelbart tro der så var bedre ting at bruge sit krudt på. Skinger er i øvrigt et meget godt ord for dele af denn tråd. Måske er vi blot lidt uenige om hvilke.2. november 2010 kl. 20:02 #48397
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Lige en kommentar til den foreslåede formulering:
“Igangværende uenigheder med en forhandler skal tages i direkte dialog med den pågældende forhandler. Astro-Forum må ikke bruges som løftestang for uoverensstemmelser.”Det kan jo netop være i det tilfælde, hvor en sag mellem køber og forhandler går i hårknude at der er brug for forums mening. Hvis der ikke findes en løsning, vil sagen hele tiden være igangværende, og den må således ikke bringes op i forum.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
2. november 2010 kl. 20:17 #48398
gertDeltager- Giant
hold da op for en negativ debat. Jeg tror vi mangler lidt klart stjernevejr, ellers går det da helt galt. Jeg synes den formulering Mogens er kommet med er god, og jeg er hellere end gerne fri for at læse om igangværende handler – ikke for at beskytte forhandlerne, men mine egne øjne – man bliver, hvad man læser/mvh. gert
2. november 2010 kl. 23:04 #48456
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Gert
Jeg synes, at det er en rigtig god debat præget af stor saglighed. Jeg kan ikke lige se det negative som du hentyder til. Det er jo herligt, at alle kan komme til orde og udtrykke deres mening – det må vi respektere.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
2. november 2010 kl. 23:38 #48462
tommy.frank- Super Giant
Ja, god debat. Der har kun været et par enkelte perfide og nedladende bemærkninger, men ellers sobert og interessant.
Mvh. Tommy Frank.
3. november 2010 kl. 14:37 #48493
karsten- Main Sequence
Jesper.. Jeg bruger som sagt forum dagligt, omend jeg ikke så tit laver indlæg, da jeg er nybegynder og suger viden til mig herinde. Derfor er det vel stadig tilladt for mig at give min mening til kende, da tråden “levering og service” tråden og positive/negative oplevelser med forhandlere jo netop er vigtigt for mig, når jeg engang skal ud og investere i noget ordentligt grej. Jeg syntes det er unødvendigt du vedbliver med den skarpe “tone” om at jeg “himler op”. Vi er MEGET uenige på dette punkt (det er der vel plads til uden der skal være sure miner), men jeg går ud fra du ikke er tilhænger af at vi på forum skal have endnu en ny regel om at man som minimum skal have 4 “stjerner og et navn der begynder med J på 6 bogstaver” før man må ytre sig.
3. november 2010 kl. 14:53 #48495
Hej Karsten,
Jeg beklager hvis du synes min tone er skarp. Faktisk har mine indlæg i denne tråd haft den modsatte hensigt, nemlig at prøve med lidt humor – det er vist ikke lykkedes særlig godt. Men læg nu mærke til at jeg ikke på noget tidspunkt har nævnt dit navn, så du behøver såmænd ikke føle dig så ramt.Selvfølgeklig har du lov til at mene lige hvad du vil – og det har jeg formodentlig også, og min mening er altså at det er noget pjat at gå så meget op i den nye regel. Mere ligger der ikke i det. Vi skal vel alle bedømmes på hvad vi rent faktisk siger, og ikke på andres mere eller mindre fantasifulde faortolkninger af hvad vi siger.Ja det var så endnu en tråd jeg fortryder at jeg blandede mig i. Engang lærer jeg det vel .3. november 2010 kl. 14:58 #48496
karsten- Main Sequence
Hej Jesper
Jamen så er vi da i det mindste enige om, vi ikke mener noget personligt med vore indlæg..
3. november 2010 kl. 16:08 #48499
Hej Karsten,
Nej bestemt ikke noget personligt. Vi er bare uenige om det.Denne her kommunilationsform er altid vanskelig, fordi man mangler betoninger, ansigtsudtryk, kropssprog etc. til at lodde hvad modparten mener.3. november 2010 kl. 17:07 #48500
jay- Main Sequence
Der er ikke noget unaturligt i at folk der normalt ikke selv skriver meget i forum, giver deres mening til kende nu. Reglen kommer jo ikke kun til at påvirke dem der skriver, men også dem
der læser og finder information, da de ikke får mulighed for samme information som før.Flere nøjes med at læse i forum det meste af tiden, uden selv at skrive noget. Jeg finder meget information her nyttig, og meget af det jeg ellers ville have spurgt om, kan jeg finde fordi en anden allerede har snakket om noget lignende. Men når der nu er noget man er uenig i, enda en ny regel, som påvirker forum, så er det klart man siger sin mening.
Jesper wrote:
Selvfølgeklig har du lov til at mene lige hvad du vil – og det har jeg formodentlig også, og min mening er altså at det er noget pjat at gå så meget op i den nye regel. Mere ligger der ikke i det.Det bedste råd er at blive væk fra en tråd man ikke interesserer sig for, isteddet for at gå ind i den og fortælle andre at det de snakker om er noget pjat. Det er ofte netop den slags, altså folk der himler op om en debat de ikke ønsker at se på, der ødelægger tråde om forhandlere, snarere end at det er dem der beklager sig over en forhandler.
jay 2010-11-03 16:21:39 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Ny regel på forum' er lukket for nye svar.