› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Ny regel på forum
- Dette emne har 101 svar og 35 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 4 måneder siden af jay. This post has been viewed 2773 times
-
ForfatterIndlæg
-
31. oktober 2010 kl. 17:41 #48164
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Jeg har mange meninger om det her tema, men jeg har undlat at lufte dem da jeg vurderer tråden for at være lukket for lenge siden:
Jeppe wrote: Og dermed stopper debatten nok, for nogle vil være imod reglen, og andre vil være for. Sådan er det, og 100% enighed kan ikke opnås. Men moderatorgruppen har stemt, og der var flertal.
… men der kommenterede jeg i tråden alligevel … det er ikke lige enkelt alltid …
Bjørn T. Jønsson 2010-10-31 16:42:22 Mvh,
Bjørn31. oktober 2010 kl. 18:11 #48172
simpsons- Moon
morten wrote: Jeg synes det er værdifuldt at høre om folks problemer med forhandlere. Jeg synes også det af og til går over gevind, og endelig synes jeg forumet her har kunnet håndtere det (omend lidt forsinket i sommers).
Ytringsfrihed giver det dog efter min opfattelse ikke megen mening at tale om på et privat forum som dette. Ytringsfrihed handler ikke om hvad der kan og ikke kan bringes i eet konkret medie. Man kan jo heller ikke sende et indlæg til en avis og så påberåbe sig ytringsfriheden, hvis de ikke tager indlæget. På samme måde kan man ikke påberåbe sig ytringsfrihed hvis en moderator ikke mener, at ens indlæg opfylder reglerne på forum og fjerner det. Ligesom en hvilken som helst anden privat medievirksomhed har et forum ret til at bestemme hvilke indlæg det vil bringe. Det er imidlertid brugernes indlæg der gør et forum levende og interessant. Hvis ejere/moderatorer bliver for fintfølende, så mister forum liv, og man må så eventuelt finde sig et andet forum at poste sine billeder og erfaringer på. Dertil kommer det forhåbentligt ikke, og jeg vil opfordre moderatorer til at tillade, at kritik af udstyr OG levering fortsat kan bringes her på forum, men under moderation.De problemer der har været skyldes jo helt fravær af moderation i situationer, hvor enkelte brugere nærmest var besatte af at svine Lyra til, og hvor 99% af alle brugere faktisk savnede en eller anden indgriben.Ytringsfriheden i grundlovens forstand, kære venner, den er først truet hvis man ikke har muligheden for at give sin mening til kende ved at etablere et konkurrerende forum. Der vil aldrig kunne være noget lovstridigt i selv den mest hårdhændede moderation her på dette, private forum. Grundlovens forbud mod censur henviser til statsmagtens cencur, ikke redaktionel virksomhed i private medier.enig
De indlæg, der overtræder den nye regel, vil blive fjernet af moderatorerne.Det gælder også de tråde, der
allerede er oprettede, bl.a. Levering & Service
Reglen træder i kraft fra og med i dag.Med venlig hilsen
Jeppehvorfor det ? syntes godt om Levering & Servicesimps31. oktober 2010 kl. 18:32 #48177
lehmann- Super Giant
Uha den regel kan da kun give flere problemer end dem i prøver at fjerne.
Alene fortolkningen af den regel vil give en masse bøvl.31. oktober 2010 kl. 21:33 #48193
jeppeDeltager- Super Giant
Morten Brix wrote: Hej.
Jeg syntes egentlig det er noget pjat med den nye regel!.
Men jeg kan godt se det naturlige ved reglen. Den er nødvendig da der jo helt åbenlyst er brug for den.Hej Morten,
Det udtrykker nok ret præcist, hvordan de fleste af os har det. Der er til dato oprettet 4638 tråde her på forum. Af dem er det blot 5-6, der har været problematiske i fht. den nye regel. Altså knap 0,1%. Det er virkelig ikke ret meget, men de 0,1% har i perioder skygget ret overvældende for de øvrige 99,9% tråde.Så nu er der indført en regel, der stopper for 0,1% af trådene. De øvrige 99,9% bliver ikke berørt31. oktober 2010 kl. 21:43 #48196
jay- Main Sequence
Jo de gør, for nu tør folk ikke tale om forhandlere, medmindre det er for at rose dem.
31. oktober 2010 kl. 21:54 #48197
morten.brixDeltager- Super Giant
Hej Jeppe.
I har min fulde forståelse og respekt.Jay: Forhandlere laver fejl som alle andre. Tag den med forhandleren selv. Der er ingen, der skal hænges offentligt. Det gør man ikke mere i danmark.31. oktober 2010 kl. 22:01 #48198
jay- Main Sequence
At give kritik at forhandlere har intet med at hænge dem ud at gøre.
De skal ikke forgyldes og være urørlige heller.
31. oktober 2010 kl. 22:04 #48199
morten.brixDeltager- Super Giant
Jay: Helt enig.
Det er bare ikke helt det, som skete her på astro-forum.Når man starter en kritisk tråd har nogle det med at føre den meget langt. Det er DET, der er helt uaccebtabelt.31. oktober 2010 kl. 22:05 #48200
leorasDeltager- Super Giant
Troede ærligt talt det var voksne mennesker herinde, tænk engang at vi skal have at vide hvad vi må og ikke må skrive her, som gammel soldat som har været så meget udsendt netop for at give andre mennesker de muligheder vi har for at ytre sig bliver begrænset på et astro forum COME ON, jeg kan godt læse hvis det bare er en sur mand der bare brokker sig, jeg kan godt skældne hvorfor frattage folk den mulighed, man deltager jo af egen fri vilje
Tonny31. oktober 2010 kl. 22:07 #48201
tommyfDeltager- Neutron star
Men så brug de der til lavet sider, som allerede postet andet steds på forum, der kan man skrive alt om hvad man oplever og bedømme forhandlere….
Her kan vi så koncetrere os om det gode ved astro1. november 2010 kl. 10:11 #48229
erik.nielsenDeltager- Super Giant
Jeg er vildt uenig i den regel!!!
Det er formynderisk og helt forkert, og som jeg har nævnt tidligere, skulle 5 moderatorer nok kunne styre tonen i indlæggene. I de tre år jeg har læst dette og forgængeren, har det måske forekommet 3 til 4 gange, at tonen over for en forhandler er blevet for skinger og personlig. Det lave antal berettiger ikke til en så dramatisk regel.
En begynder i denne dejlige hobby vil naturligt søge i de eksisterende fora efter erfaringer både med forhandlere og deres produkter, hvor ellers ???? og det har jo også vist sig, at bevågenhed her fra forummet, har forbedret “responstiden”.
Må man heller ikke advare mod specifikke udenlandske forhandlere, hvis man oplever at blive snydt eller at få dårlig service??
Naturligvis skal man kunne komme med kritik, både af udstyr, forhandlere og deres service, og moderatorerne skal sørge for at kritikken holdes både saglig og sober, som den har været i 99,9 procent af indlæggene.
Jeg foreslår at I ophæver denregel !!!!
mvh Erik1. november 2010 kl. 11:22 #48231
rigoDeltager- Super Nova
Jeg håber der kommer et nyt frisk 100% privat ejet forum med banner sponsorer fra ind og udland. Hvor ordet er frit. Jeg tror Konceptet ville holde.
Det holder ikke med et “firma” ejet forum alligevel . Den private skal nok komme….
Syndes det er sjovt som man har lagt skylden på brugerne af forumet, og at det er dem som ikke kan opføre sig rigtig. Når det rent faktisk er omvendt,,, response på problemerne er endnu ikke dukket op…Der ville komme shit op regelmæssigt alligevel her inde når der de regler, da de regler vil blive diskuteret i en uendelighed, det bliver aldrig godt
well well kom beder i humør med denne http://www.youtube.com/watch?v=JUAU3bOZU_E
http://www.rigorigo.dk 2010-11-01 10:31:56 1. november 2010 kl. 12:43 #48232
karsten- Main Sequence
Er 100 % enig med Rigo.. Et godt alternativ.. Jeg vil understrege at jeg stadig er rigtig glad for forum og bruget det dagligt, men dette tåbelige, formynderiske og udemokratiske forslag bringer godt nok skår i glæden.. Hvad f….. tænker man på!! Ordet i forum skal da være 100% frit. De få personer der ufatteligt sjældent er gået over stregen, har disse gange skadet sig selv langt mere end forhandlerne.. Dem der har et horn i siden på enkelte forhandlere må da virkelig sidde og grine godt i skægget nu, for den skade de evt. kunne have tænk sig at påføre forhandlere, vil under ingen omstændigheder kunne hamle op med de ridser i troværdigheden man nu har påført sig selv. Har man da virkelig ikke mere tillid til sig selv og den/de virksomheder man driver end man ser sig nødsaget til at undertrykke det frie ord her på dette forum.. Problemet er vel ikke større end at man kan argumentere for sin sag hvis man finder kritikken urimelig. Ja, jeg korser mig!!!
1. november 2010 kl. 12:51 #48233
jesperDeltager- Neutron star
Det var da en glimrende ide. Start et nyt forum. Hvis alle dem, der er utilfredse med den nye regel så flytter derover, bliver der sikkert ikke engang brug for reglen her mere
.
Jesper 2010-11-01 11:52:21 1. november 2010 kl. 13:03 #48234
bobo- Giant
Helt enig med Karsten og Rigo!! Det er en skidt dag for ytringsfriheden, og jeg kan være i tvivl om det overhoved er lovligt med denne regl.
Det hele lugter langt væk af “kamerateri” og at de få der er for denne form for mundkurv, er dem der kender og kommer privat sammen, med de par stykker af forhandlere som der er knas med. Tænk at man på et astro forum ikke må stille spørgsmål om en forhandlers troværdighed. Der er jo ofte ikke småpenge det drejer sig om. Underlig nok kan man poste falske Saturnbilleder osv og holde de seriøse fofografer for nar, uden der sker det store….
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Ny regel på forum' er lukket for nye svar.