Ny rødpunkt søger

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Ny rødpunkt søger

• Dette emne har 13 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af mejer. This post has been viewed 633 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Så kom dagen, hvor min nye rødpunktssøger kom.

Jeg har den plan, at den originale søgekikkert bliver siddende. Så vil jeg montere rødpunktssøgeren på modsatte side. (På Meade lx200R).

Mit spørgsmål er så: der sidder nogle umbraco skruer, hvor søgeren ville passe perfekt, hvis den bliv skruet fast her.
      Men hvad sker der ved at løsne en af dem, og trække den ud. sidder er møtrikker inde i tubus, eller sidder den ind i et gevindstykke.

Jeg har ledt på nettet, men kan ikke rigtig finde en tegning, der viser det.

Mejer

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Lige et tillægs spørgsmål.

Er der nogen der ved, hvor man kan downloade en driver til Orion Starshoot DS 1, så kameraet kan bruges i MaxIm DL.

Mejer

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Den driver skulle være med på din CD og resten er DLL’s der følger med MaxIm.

Det med skruen ved jeg ikke, sorry.

Frank Larsen
          Moderator
            • Super Nova

Er det den store skrue på castingen som der er 4 af i hver ende eller de små som holder tuben fast på castingen?

Den store burde kunne løsnes da den er til at montere diverse skinnesystemer, guidesoper og kontravægte.

De små har møtrækker på tubus inderside.

mejer
            Deltager
              • Super Nova

Hej Frank.

Jeg tror faktisk du lige har svaret mig. Jeg bruger bare en af de bagerste store skruer. Eltså en af dem, der er beregnet til skinnesystem.

Til Michael.
              Der hvor man vælger kamera er følgende: Orion SSDSI
              Det må stå for Orion StarShoot Deep Space 1. Men der kommer en fejlmelding når jeg kobler kameraet til.

Mejer

oldfart
                • Asteroid

kan du se kameraet i enheds håndtering, og hvilke drivere ligger der evt?

mejer
                Deltager
                  • Super Nova

Jeg kan faktisk ikke se kameraet i enhedshåndteringen.

mejer
                  Deltager
                    • Super Nova

Nu kan jeg se kameraet.
                    Har set at ved OSSDSI i MaxIm DL, der står der at driveren er til OSSDS2, jeg ved ikke om de to drivere er ens.

Mejer

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Problemet er løst.

DS1 kameraet er så gammelt, at man skal downloade en driverfil ved cyanogen. Så er der lige pludselig en fil der hedder OSSDSI-1 under kameraerne. Og så virker skidtet.

MejerSmile

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

På NightCam som kører MaxIm DL 4.62 og drives af et Orion StarShoot 1.

Der er valgt følgende i driver:

Orion SSDSI-1 som du også gerne skulle kunne vælge i MaxIm 5.

Og ja du skal kunne se den i enhedshåndtering før du kan bruge det.

mejer
                        Deltager
                          • Super Nova

Har fundet det Michael, som lige beskrevet. Jeg har den nyeste version MaxIm DL, og her mener de nok at DS1 er så gammelt, at der ikke er nogen der bruger det mere.Smile

Men har fundet driveren nu. Og det virker.

Mejer

mejer
                          Deltager
                            • Super Nova

Skal til at rode med kamera, reducer i morgen. Skal se om jeg kan finde den rigtige afstand. Og om der er plads til micro focusseren ind imellem.

Bliver en god dag, håber på godt vejr.

Mejer

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Du må jo ringe hvis jeg kan hjælpe…

mejer
                              Deltager
                                • Super Nova

Tak for det.

Men det er sidste udvej, jeg tror på at man lære meget ved at lære det på den hårde måde.

Men hvis jeg er ved at smadre det hele, af bare arrigskab og afmagt,Wink så skal jeg nok kontakte dig.

har været inde på Cloudynights forummet, og fundet nogle parameter der skal ændres i min LX200R. Så lad os nu se hvordan det går.

Mejer

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Ny rødpunkt søger' er lukket for nye svar.