› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER › Ny rødpunkt søger
- Dette emne har 13 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af mejer. This post has been viewed 633 times
-
ForfatterIndlæg
-
6. april 2009 kl. 16:56 #14668
mejerDeltager- Super Nova
Så kom dagen, hvor min nye rødpunktssøger kom.
Jeg har den plan, at den originale søgekikkert bliver siddende. Så vil jeg montere rødpunktssøgeren på modsatte side. (På Meade lx200R).
Mit spørgsmål er så: der sidder nogle umbraco skruer, hvor søgeren ville passe perfekt, hvis den bliv skruet fast her.
Men hvad sker der ved at løsne en af dem, og trække den ud. sidder er møtrikker inde i tubus, eller sidder den ind i et gevindstykke.Jeg har ledt på nettet, men kan ikke rigtig finde en tegning, der viser det.
Mejer
6. april 2009 kl. 17:22 #14669
Lige et tillægs spørgsmål.
Er der nogen der ved, hvor man kan downloade en driver til Orion Starshoot DS 1, så kameraet kan bruges i MaxIm DL.
Mejer
6. april 2009 kl. 18:17 #14672
mstauningDeltager- Black Hole
Den driver skulle være med på din CD og resten er DLL’s der følger med MaxIm.
Det med skruen ved jeg ikke, sorry.6. april 2009 kl. 18:40 #14676
Frank LarsenModerator- Super Nova
Er det den store skrue på castingen som der er 4 af i hver ende eller de små som holder tuben fast på castingen?
Den store burde kunne løsnes da den er til at montere diverse skinnesystemer, guidesoper og kontravægte.
De små har møtrækker på tubus inderside.
6. april 2009 kl. 19:20 #14682
Hej Frank.
Jeg tror faktisk du lige har svaret mig. Jeg bruger bare en af de bagerste store skruer. Eltså en af dem, der er beregnet til skinnesystem.
Til Michael.
Der hvor man vælger kamera er følgende: Orion SSDSI
Det må stå for Orion StarShoot Deep Space 1. Men der kommer en fejlmelding når jeg kobler kameraet til.Mejer
6. april 2009 kl. 20:31 #14685
oldfart- Asteroid
kan du se kameraet i enheds håndtering, og hvilke drivere ligger der evt?
6. april 2009 kl. 20:42 #14686
Jeg kan faktisk ikke se kameraet i enhedshåndteringen.
6. april 2009 kl. 20:50 #14688
Nu kan jeg se kameraet.
Har set at ved OSSDSI i MaxIm DL, der står der at driveren er til OSSDS2, jeg ved ikke om de to drivere er ens.Mejer
6. april 2009 kl. 20:59 #14689
Problemet er løst.
DS1 kameraet er så gammelt, at man skal downloade en driverfil ved cyanogen. Så er der lige pludselig en fil der hedder OSSDSI-1 under kameraerne. Og så virker skidtet.
Mejer
6. april 2009 kl. 21:00 #14690
På NightCam som kører MaxIm DL 4.62 og drives af et Orion StarShoot 1.
Der er valgt følgende i driver:Orion SSDSI-1 som du også gerne skulle kunne vælge i MaxIm 5.Og ja du skal kunne se den i enhedshåndtering før du kan bruge det.6. april 2009 kl. 21:06 #14691
Har fundet det Michael, som lige beskrevet. Jeg har den nyeste version MaxIm DL, og her mener de nok at DS1 er så gammelt, at der ikke er nogen der bruger det mere.
Men har fundet driveren nu. Og det virker.
Mejer
6. april 2009 kl. 21:08 #14692
Skal til at rode med kamera, reducer i morgen. Skal se om jeg kan finde den rigtige afstand. Og om der er plads til micro focusseren ind imellem.
Bliver en god dag, håber på godt vejr.
Mejer
6. april 2009 kl. 21:11 #14694
Du må jo ringe hvis jeg kan hjælpe…
6. april 2009 kl. 21:14 #14695
Tak for det.
Men det er sidste udvej, jeg tror på at man lære meget ved at lære det på den hårde måde.
Men hvis jeg er ved at smadre det hele, af bare arrigskab og afmagt,
så skal jeg nok kontakte dig.
har været inde på Cloudynights forummet, og fundet nogle parameter der skal ændres i min LX200R. Så lad os nu se hvordan det går.
Mejer
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Ny rødpunkt søger' er lukket for nye svar.