Ny Kikkert + fotografering

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Ny Kikkert + fotografering

• Dette emne har 32 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 11 måneder siden af soerenk87. This post has been viewed 661 times
Viser 3 indlæg - 31 til 33 (af 33 i alt)
  • Forfatter

soerenk87
      • Moon

1. Selvfølgelig …. Så når jeg prøver at skyde det bedste billede, så går jeg ikke ud fra at det har noget at skulle have sagt ikke at kunne indstille dette? For det gælder vel størstedelen af astrofotografer i så fald.

2. Ja præcis i RAW format. Jeg prøver at lede videre 🙂

Jannick Petersson
      Deltager
        • Main Sequence

Hvis det bare er for at åbne og se billedfiler i RAW format så er Canons program zoombrowser rigtig godt. Den kan downloades gratis fra Canons hjemmeside eller her fra mit link – Der er ingen redigwringsmuligheder, men det er et godt program til at organisere sine filer på.

https://docs.google.com/file/d/0BwI3r8w_1w1damJyN1hKNWktbGs/edit?usp=docslist_api

soerenk87
          • Moon

Canon Zoombrowser kunne åbne CR2 filerne, men ingen redigeringsmuligheder. Har dog fået fat i Photoshop og LightRoom, så nu skulle der være mulighed for at komme igang. Derudover et par andre gratis software programmer; Stellarium og DeepSkyStacker.

MEN!

Mit store problem er at DEC motoren ikke virker. R.A fungere umiddelbart helt fint, men der sker intet når jeg bruger controlleren til DEC. Det kan heller ikke være strømforsynigen den er gal med da jeg både har forsøgt med 2 forskellige typer batterier, samt 12V strømindgangen.

Jeg har forsøgt forsigtigt at følge denne lille guide, som iOptron Support sendte i en mail: Blot for at adskille og samle igen. Mere tør jeg ikke gøre

http://www.ioptron.com/Supports/SmartEQ_Control_Board_Replacement.pdf

Det har ikke hjulpet. Jeg er derfor MEGET interesseret i om der er andre muligheder for at løse problemet, da jeg står til at skulle undvære mountet i MEGET lang tid hvis det skal sendes her fra Grønland og retur herop igen, hvilket vil sige at jeg går glip af mørket da det er lyst 247 om en måned.

Viser 3 indlæg - 31 til 33 (af 33 i alt)
        • Emnet 'Ny Kikkert + fotografering' er lukket for nye svar.