ny kikkert

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? ny kikkert

• Dette emne har 169 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 5980 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 170 i alt)
  • Forfatter

ole.b.s
      • Main Sequence

som en Skyliner 250mm f/4,8

joergen.k
      Deltager
        • Nova

hej nu er interessen for himlen røget i jorden med et kæmpe brag

nu er det modeltog der fylder tomrumet ud

har en 70mm referaktor jeg aldrig bruger for at sige det som det er jeg er mega forviret nu

ole:citat slut

hej ole

Det virker som om du er i tvivl om din interesse for astronomi,det vil være lidt ærgeligt at købe et teleskop til 5000.kr du alligevel sælger om en mdr.

gensalgs værdien for et brugt teleskop er ikke så stor man mister hurtigt 40-50 %

Tænk dig godt om

Wink

ole.b.s
          • Main Sequence

jeg er blevet nødt til at sige farvel til hobbyen rc biler og andet rc ting og alt det andet

så nu er der modeltog og astronomi så hvis jeg bliver træt af tog kan jeg kigge på himmlen og omvendt den kikkert jeg har nu er bare for lille men al begyndelse er svær de tog 10 år og 30000,- at finde ud af hvilken slags tog jeg vil køre og det kommer til at koste 12000,- før banen er færdig men det er sat i bero pgr en betænt arm men jeg kan kigge astro med en arm jeg har altid været solgt når jeg kikker stjerner

ctj
            • Planet

Alternativ: Køb en skywatcher 8″ dobson eller en Orion Starblast 6″, lidt nemmere at slæbe med rundt.

Eller køb din 10″ skywatcher hjemme til gården, og en mindre kikkert til “på farten”. (F.eks Orion Starblast 6″)

Hvis du som jeg let bliver panisk over alle mulighederne man kan købe (som f.eks. astrofoto gear osv.)- så det ender med at man aldrig kommer i gang alligevel; så køb en kikkert og kig i den (visuelt brug) og så glem det her forum 😉

CTJ2009-07-12 21:05:24

ole.b.s
              • Main Sequence

så du mener jeg skal holde mig væk

ctj
                • Planet

Nejjjj : ) det jeg mente at man kan også få så mange råd at man bliver mere forvirret end hjulpet, sådan har jeg ihvertfald prøvet 😉

ole.b.s
                  • Main Sequence

jeg ved ikke hvad jeg skal sige

ole.b.s
                    • Main Sequence

jeg er ved at spare op til 10″ skywatcher venter kun på at den kommer med goto

ole.b.s
                      • Main Sequence

kan man få denne Skyliner 250mm f/4,8 med goto ?

nej jeg er ikke kørt fast skal bare have pengene først

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Dobsons fås normalt ikke med GOTO, kan være man kan få noget apecielt lavet til XXXXXX kr,,, men en objekt locater er helt fin.

MAF’s nye DOB er md motor også, men jeg ved ikke om den selv tracker også.

johnni.gade
                          • Giant

hey Ole. Held og lykke med din nye hobby. Jeg må indrømme jeg grinte lidt af knallert/cykel idéen 😉

ole.b.s
                            • Main Sequence

ja den var nok lidt kikset

men hvis jeg skal spare 10000,- op tager det nok lidt tid da der kommer en 60 år fødeselsdag og en barnedåb i august det koster

ole

mr.mox
                              • Nova

Det var en sen alder at få børn i LOL
                              Teleskoper er da iøvrigt glimrende gaver ved begge lejligheder…

ole.b.s
                                • Main Sequence

min mor bliver 60 og det er min søsters barn der skal døbes er igang med et projekt og det driller som bare

ole.b.s
                                  • Main Sequence

jeg vil bare gerne have en kikkert til ca 3000,- med goto til planeter tåger og hvad man ellers kan se har et UHC filter liggene da jeg bor i byen vil bare have en kikkert jeg kan bruge de næste år

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 170 i alt)
                                • Emnet 'ny kikkert' er lukket for nye svar.