ny kikkert

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? ny kikkert

• Dette emne har 169 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 5974 times
Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 170 i alt)
  • Forfatter

ole.b.s
      • Main Sequence

de har sagt i radioen at vi måske først får solen at se på søndag her i skive

ole.b.s
        • Main Sequence

er der ikke nogen af jer der har andre hobbys ved siden af astro ?

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Tjoe, flysimulator, foto, cykling og nørde lidt med pc’ere.

ole.b.s
            • Main Sequence

jeg har modeltog musik keybord pc så jeg prøver at få råd til en kikkert ved siden af men det er ikke nemt

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

ole b s wrote: er der ikke nogen af jer der har andre hobbys ved siden af astro ?

Kvinder, øl og MP3! (Piger, vin og sang greier jeg ikke lengre)

Det er mine interesser. Wink Når det gjelder hobbyer har jeg alt for mange og ingen kræfter eller tid til å pleje dem. Så jeg har konstant dårlig samvittighed for alle hobbies jeg ikke får gjort noe med: historie, slektsforskning, skriving, hustegning, natur, m.m. Plus alle gode forsætter for at lære mer: språk (tysk, fransk, spansk, latin, gammelgræsk, norrøn), matematik, naturfag (inkluderet astronomi), elektronik, PHP & MySQL, Perl & python, muring, snekring & lafting, m.m.

Man skulle hatt mindst tre liv for at få tid til alt … Geek

Mvh,
              Bjørn

hoest
              Deltager
                • Nova

Hold da helt ferie du får travlt Bjørn

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Joo, måske. LOL Det er mere osse, jeg tog ikke med alt.

Men jeg er udbrænt siden 20 år tilbage og det lægger en dæmper på gjennomførelsen. Uden stressterskel virker stress som ren gift fra første stund. Dessuden har jeg sukkersyge, og det gør at jeg sover meget. Så jeg må ta ting i mit eget tempo – hvilket ikke er stort. Smile

Mvh,
                  Bjørn

ole.b.s
                    • Main Sequence

mine 2 aktive hobbyes er modeltog og stjernekiggeri problemet er bare de begge er om natten roder med modeltogsbyggeri fra 22-07 hvilket giver lidt problemer med de to midlertidige jobs jeg passer falder næsten i søven på vej til jobs på scouteren så er det kaffe og smøjer resten af dagen

ole.b.s
                      • Main Sequence

har droppet natardejdet til fredag og lørdag aften/nat så er det også mere forsvarligt at køre i trafikken i hverdagene og kan passe mit arbejde uden at halvsove er ved at spare fra til Synscan 102mm Maksutov AZ GoTo + okulare buget mellem 4-5000,- istedet for ikke begå samme fejl som da jeg købte den kikkert jeg har nu og aldrig bruger til 1000,-

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

I en anden tråd er der en dame der mangler en begynder kikkert til sin mand, prøv at maile, måske kan hun bruge den og spare lidt penge og du tjener lidt…

ole.b.s
                          • Main Sequence

faktisk har jeg to en nevton og en 70mm refraktor referaktoren har jeg her hjemme i skive nevtonen står ved mine forældre i århus og de er manuelle begge to hun kan maile til mig det er kikkerter der bare fylder

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Prøv at skrive lidt mere om udstyret, så hun kan danne sig et billede…

TommyF2009-12-16 09:11:57

ole.b.s
                              • Main Sequence

den ene er en orion observer 70mm equatorial Refractor dia 70mm, F.L. 700mm ,f/10 det er hvar der står på den nevtonen er hvid men der står ikke noget på den

Bjørn Sandåker
                              Deltager
                                • Neutron star

Denne tråden er nu den nest mest læste på forummet(!), kun overgået af LEVERING & SERVICE-tråden. Men det har blivet en samletråd med alle slags emner, nu sidst køb & salg.

Jeg foreslår at snak om hobbies o.l. gøres der det hører hjemme, i OFF TOPIC-afdelingen, og salg af teleskoper i KØB & SALG-afdelingen. Da kan vi forhåpentligvis snart afslutte denne tråd, som ikke har kommet nærmere det opprindelige emnet for tråden – snarere tvert imod.

Når ole b s nu vil selge teleskop(er) han har er det jo hans valg. Men da har denne tråden udlevet sin tid. Det er min mening.

Bjørn T. Jønsson2009-12-17 21:42:29

Mvh,
                                Bjørn

ole.b.s
                                  • Main Sequence

det har du fuldstendig ret i min fejl

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 170 i alt)
                                • Emnet 'ny kikkert' er lukket for nye svar.